מעניין • הבת הדתיה של טראמפ: "אנחנו לא מתקשרים בטלפון בשבת"

    שלמה ריזל No Comments on מעניין • הבת הדתיה של טראמפ: "אנחנו לא מתקשרים בטלפון בשבת"
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דונלד טראמפ, האיש והאגדה ומי שמוביל מבין המתמודדים לנשיאות ארה"ב – לא חשב מעולם שהאהדה שלו ליהודים ולישראל, תגיע הכי קרוב אליו.

    אמש בערב העיד טראמפ על עצמו כי הוא אוהב יהודים בגלל שאביו (ממוצא גרמני) שגדל בניו-יורק בסביבת יהודים העביר לו את האהבה אליהם.

    כך או כך, אולי אחת הסיבות שטראמפ נמנע מלתקוף את היהודים (חוץ מכמה משפטים שאמר לפני כחודש שפורשו כמי שכוונו כלפי היהודים) בעוד ששאר המיעוטים בארה"ב סופגים ממנו אש וגופרית היא העובדה שבתו והרוח החיה בעסקיו – איווניקה התגיירה לפני 7 שנים בגיור אורתודוכסי ומקיימת חיי משפחה יהודים.

    מלכתחילה היה זה בגלל שרצתה להתחתן עם איל הנדל"ן היהודי הצעיר ובעל העיתון "ניו יורק אובזרבר" ג'ארד קושנר, אבל כשדרשה להתגייר והכירה את היהדות מקרוב היא החליטה לעשות זאת מהכרה באמיתות הקב"ה והתורה.

    טראמפ התגיירה לאחר שנת לימוד מעמיקה אצל הרב הציוני-דתיאלי ויינשטוק המתגורר באפר איסט סייד של ניו יורק והיא ובעלה נחשבים כשייכים לזרם האורתודוכסי מודרני (סטייל "יאנג יזראעל").

    איווניקה שהוסיפה לעצמה את השם היהודי יעל, העידה על עצמה כי "אנחנו די אדוקים. אני מודרנית מאוד, אבל אני גם אדם מסורתי מאוד. בכנות אני מוצאת שהיהדות יוצרת בסיס מצוין לחיבור משפחתי".

    היא העידה גם על שמירת שבת בצורה אדוקה כשאמרה בראיון לעיתון האמריקני 'ווג': "מיום שישי ועד מוצאי שבת אנו לא עושים דבר חוץ מלבלות עם המשפחה. אנחנו אפילו לא מתקשרים בטלפון בשבת".

    לזוג שני ילדים וטראמפ עצמו התייחס לכך כשאמר שלא האמין שבתו תיקח את היהדות ברצינות כזו ותהפוך בעצמה ליהודיה, אבל משעשתה זאת, הוא שמח מהעובדה הזו.



    0 תגובות