בית המשפט קבע: אולמרט ירצה 30 יום נוספים בכלא

    דוד לזר No Comments on בית המשפט קבע: אולמרט ירצה 30 יום נוספים בכלא
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים הוסיף הבוקר (רביעי) 30 יום נוספים של ישיבה בכלא לעונשו של ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט בנוסף ל-18 חודשי מאסר שנגזרו עליו בפרשת הולילנד.

    בית המשפט דחה באופן חלקי את הסדר הטיעון שהושג בין אולמרט לבין הפרקליטות בפרשת ההקלטות של שולה זקן, ובשיבוש מהלכי המשפט.

    השופט קבע כי אכן הוא גוזר שישה חודשי מאסר על אולמרט, וכי רק חמישה חודשים מהם יהיו חופפים לישיבה של אולמרט בכלא שנקבעה בגזר הדין הקודם, ו-30 ימי המאסר הנוספים ירוצו במצטבר. בנוסף, נגזרו על ראש הממשלה לשעבר ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, והקנס עליו סוכם – ישולם.

    השופט חן אמר כי "אני מתקשה לראות כיצד אולמרט לא ירצה את העונש הנוסף בפועל, משמעות ההסדר היא שלא ירצה עונש כלל על השיבוש, ולזה לא אוכל להסכים. אין מניעה לחפוף חלק מהעונש, לטעמי הייתי גוזר חצי-חצי".

    עוד הוסיף השופט כי "יש כאן כמה אינטרסים מתנגשים. יש גם אינטרס של אמון הציבור לפיו אדם ראוי שירצה עונש. הסדר הטיעון סביר מבחינת עונש המאסר, אך אינו סביר מבחינת דרישת החפיפה. לא התעלמתי מהפגיעה במעמד הנאשם, נתתי משקל גם לקנס הגבוה. בנסיבות לעיל לא אוכל לקבל את הכל".

    פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר כי "צר לי על קביעות השופט. אנחנו נבדוק אותה לגופה, נראה מה יהיה האינטרס של אולמרט ונחליט לגבי הערעור. הלכנו על העסקה הזו משום שהיא נעשתה על דעת הבכירים ביותר במערכת וקיבלה את אישור פרקליט המדינה".

    "אולמרט מאוכזב משום שהיה סיכום ובגללו באנו הנה בתחושה שזו צריכה להיות התוצאה, כי כך הוסכם, צריך לקיים הסכמים וגם הסכמי טיעון. יהיה נדיר לחרוג מהם".

    התובעת במשפט, עו"ד קרן בר מנחם, פרקליטת מחוז מרכז, אמרה כי "ראינו חשיבות בעובדה שהנאשם הודה ולקח לראשונה אחריות משפטית וציבורית על מעשיו. בית המשפט הנכבד סבר אף הוא שהענישה שהצענו ראויה, אך בחר להוסיף סטייה קלה ממספר ימי המאסר. הפרקליטות ראתה בעונש שהוצע הדרך הראויה לסיום הפרשות העגומות בהן אולמרט הורשע".



    0 תגובות