- רדיו קול חי - -

בלוי נגד הרב עמאר: "רפורמי, קופה של שרצים מאחוריו" • האזינו

ראיון שהעניק הבוקר (רביעי) רבה של ירושלים הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' הבעיר בערה גדולה וגרר גל של תגובות חמורות.בדבריו התייחס הרב עמאר להחלטת הממשלה בעניין חלוקת רחבת הכותל המערבי והענקת מקום קבוע ל'נשות הכותל' ואמר כי "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה".

בהמשך הרחיב הרב עמאר והסביר את דבריו, "הרב רבינוביץ סיפר לי שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלו אני לא יודע אם הם במצב היום ששייך.., אולי הם בגילאים כאלו שאני לא יודע", רימז רבה של ירושלים שכביכול גדולי ישראל שנתנו את אישורם למתווה נשות הכותל – הם מבוגרים מידי ולא מסוגלים להחליט בענין, לדבריו, "מן הראוי היה להרחיב את היריעה ולשמוע עוד דעות".

מי שביקש למחות על הדברים הוא איש 'דגל התורה' המחנך הרב מרדכי בלוי שתקף בחריפות את הרב עמאר ואמר ב'קול חי' כי "אני רוצה לקיים מצוות מחאה, לא יתכן שאדם הנושא בתואר רב של ירושלים שקופה של שרצים בגירויות שונות מאחוריו, עומד ואומר ששאלו את גדולי ישראל, והם אינם יודעים מה שואלים אותם, אם זה לא רפורמה אני לא יודע מיהו רפורמי".

בלוי המשיך לתקוף, "עומד רב בישראל ובא ואומר שגדולי ישראל זקני הדור לא יודעים מה ששואלים אותם ולא נשמעה מחאה, הייתי בנסיעה ושמעתי והתחלחלתי, מה זה הפקרות וליצנות?, כל אחד יכול לבוא ולומר מה שבא לו?".

"לא לחינם גדולי ישראל לא רצו בבחירתו לרב של ירושלים", הוסיף בלוי, "אין לי הרבה מה לומר יותר, הנושא של הכותל הוא נושא שמסור לזקני הדור ולא לידי אנשים שנבחרו על ידי גוף בוחר כזה או אחר, או על ידי דילים שונים ומשונים, לא הם יקבעו את הדרך לעם ישראל".

לסיום ביקש בלוי שוב למחות על דברי רבה של ירושלים ואמר כי "זה חמור מאוד לומר כזה משפט בשידור מול עם ישראל, שגדולי ישראל – זקני הדור לא יודעים מה ששואלים אותם, והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית".

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2016/02/ראיון-מוטקה-בלוי-10.02.16.mp3 [1]