הרב נריה לקאהן: "מהר מדי אנשים אצלנו מוותרים על הניסיון לגדול בתורה"

    "קרוב ל - 8000 תלמידים יסיימו בשנה הקרובה את מוסדות החינוך הדתיים לאומיים, מתוכם ימשיכו לישיבות רק כ - 1700-1800"
    ישראל פריי No Comments on הרב נריה לקאהן: "מהר מדי אנשים אצלנו מוותרים על הניסיון לגדול בתורה"

    קריאתו של ראש ישיבת תורה בציון בכנס ירושלים לציבור הדתי-לאומי להגדיל את מעגל האברכים ובני התורה, עוררו דיון נרחב • ב'קול חי' הוא אומר: הרצון של הצעירים להיות אידיאליסטים ולהגשים ולהגשים עצמם – נמצא בעוכרינו"

    צילום: ישראל ברדוגו
    "קרוב ל - 8000 תלמידים יסיימו בשנה הקרובה את מוסדות החינוך הדתיים לאומיים, מתוכם ימשיכו לישיבות רק כ - 1700-1800"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס ירושלים שנערך היום, השמיע ראש ישיבת תורה בציון הרב יצחק נריה תוכחה נוקבת שהופנתה לציבור הדתי לאומי, על מיעוט האברכים ובני התורה שיוצאים משורותיה. ב"מהדורה המרכזית" של 'קול חי', צלל בצלאל קאהן עם הרב לעומקה של סוגיה, ויחד ליבנו את שורשיה פרטיה ודקדוקיה.

    "זו בעיה מאוד גדולה. ציבורית אין מספיק תמיכה בעולם התורה" – דברי הרב נריה – "כשמישהו מצטיין באקדמיה, בצבא, אפילו מגיע להיות רב ראשי – מפרגנים לו, אבל כשמגיעים להישגים בתורה, לא כל כך. הבעיה שיש קוצר בהבנה שבכדי להצליח בתורה – צריך להשקיע. צריכים להשקיע בעתודות האלו".

    וכאן שטח הרב נריה נתונים: "קרוב ל – 8000 תלמידים יסיימו בשנה הקרובה את מוסדות החינוך הדתיים לאומיים, מתוכם ימשיכו לישיבות רק כ – 1700-1800. כל היתר ממשיכים להרבה דברים חשובים אחרים כמו אקדמיה, צבא, עתודה. זו לב הבעיה. לא מבינים מספיק כמה צריכים לדאוג לתלמידי חכמים, לגדולי תורה, הלא זה כמו פירמידה, "אלף נכנסים – אחד יוצא להוראה", צריך שיהיו הרבה בני תורה בכדי להעמיד לנו גדולי ישראל".

    נריה דיבר בגלוי על שרשי התופעה: "הרצון של הצעיר להיות אידיאליסט, להגשים את עצמו – וודאי נמצא בעוכרינו. אני אמנם לא חושב שכולם צריכים ומסוגלים להישאר בלימוד, ומדובר בציבור בריא שלא נשארים בבית מדרש מי שלא מתאים, אלא יוצאים להגן על עם ישראל, לפרנס את עצמן ומשפחתם, אבל יותר מדי מהר אנשים מוותרים על האפשרות ועל היכולת לגדול בתורה".

    "תנו כבוד לתורה", סיים, "הבה נייקר את זה, בא ניתן לבני התורה מעמד, אם מישהו מגיע ומספר לאחיו, בן משפחתו או חברים שהוא אברך – שזה לא יהיה משהו בזוי אלא כבוד וזכות".



    0 תגובות