רבה של מוסקבה: "המתווה בכותל הוא ניצחון מובהק ליהדות החרדית"

    "במאבקים כאלה חשוב להסתכל על התהליכים ההיסטוריים. מדובר בתנועה שיש לה מיליון או שני מיליון יהודים שמביעים חרטה ובקשת סליחה, ואומרים: אנחנו כן רוצים מקום בבית המקדש. יש בזה חרטה על ההתנתקות הקודמת"
    ישראל פריי No Comments on רבה של מוסקבה: "המתווה בכותל הוא ניצחון מובהק ליהדות החרדית"

    הרב פנחס גולדשמידט טוען כי בראייה היסטורית, דרישת הרפורמים למקום בכותל – מבורכת "הרי כל השנים הם ניסו למחוק את בית המקדש וירושלים מסולם הערכים שלהם" • יש מיליוני יהודים שבאיזושהי צורה האידישקייט שלהם מגיע דרך הטמפלים ותנועות הנוער שלהם"

    "במאבקים כאלה חשוב להסתכל על התהליכים ההיסטוריים. מדובר בתנועה שיש לה מיליון או שני מיליון יהודים שמביעים חרטה ובקשת סליחה, ואומרים: אנחנו כן רוצים מקום בבית המקדש. יש בזה חרטה על ההתנתקות הקודמת"
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קול שונה ומעורר מחשבה, בנושא שהעסיק ביותר את הציבוריות הישראלית בימים האחרונים, ונדמה שנאמר בו הכל, השמיע ב"מהדורת הבוקר" רבה הראשי של מוסקבה ונשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט. בניגוד לטון הכללי, הרב טוען כי ההחלטה שהקצתה מקום בכותל המערבי לנשות הכותל מהווה דווקא ניצחון חרדי.

    "עצם זה שהרפורמים מעוניינים שיהיה להם מקום ליד בית המקדש, מראה על ניצחון לדרך היהדות הנאמנה", אמר הרב, "הרי אחד הדברים הראשונים שעשו תנועות אלו, היה להוציא את ירושלים והקרבנות מסדר היום ומסידור התפילה, מחקו את 'ותחזינה עינינו', 'ואשי ישראל', אחרי השואה זה קצת השתנה".

    והנה, פתאום התחילו הרפורמים והקונסרבטיבים להילחם על מקום בבית המקדש, התנועות שהתרחקו מהיהדות, שהוציאו מסולם הערכים שלהם את בית המקדש – החלו לדרוש שייכות לכותל המערבי – חדר ההמתנה לבית המקדש".

    הרב ביקש לראות את הצד החיובי שבנושא, ולבחון את הנושא מעבר לראייה הפוליטית – בראייה היסטורית: "במאבקים כאלה חשוב להסתכל על התהליכים ההיסטוריים. מדובר בתנועה שיש לה מיליון או שני מיליון יהודים שמביעים חרטה ובקשת סליחה, ואומרים: אנחנו כן רוצים מקום בבית המקדש. יש בזה חרטה על ההתנתקות הקודמת".

    "הנושא הוא לא רק התנועה הרפורמית שהתרחקה רבות מהיהדות, השאלה היא על המוני יהודים, הרי יש מיליוני יהודים שבאיזושהי צורה האידישקייט שלהם מגיע דרך הטמפלים ותנועות הנוער שלהם. אני רוצה שמיליוני הילדים האלה לא ילכו לאיבוד, שימשיכו לשמור על קשר לעם היהודי ולמדינה היהודית", דברי הרב.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות