- רדיו קול חי - -

מתנתקים • גל הסרות של אפליקציית הוואטסאפ במגזר

המאבק נגד הטכנולוגיה עולה שלב. לאחר סדרת הכינוסים בחסידויות השונות, וההוראות הנחרצות בחסידויות ויז'ניץ וצאנז, נרשמו ביממה האחרונה התנתקויות של חברים רבים בקבוצות הוואטסאפ השונות.

כידוע, בחסידויות ויז'ניץ וצאנז סימנו את אפליקציית וואטסאפ כאחת הבעיות הגדולות בתחום הסמארטפונים, ועל כן פרשו רבים מהחסידים מהקבוצות השונות.

אחד הפורשים המפתיעים היה שדר הקול החרדי ציקי פרנק שפרש ממספר קבוצות וואטסאפ בכותבו כי הוא עושה זאת בשל הוראתו של רבו האדמו"ר מויז'ניץ.

בשיחה עם אתר 'קול חי' הוא מסייג ואומר: "אי אפשר לפרוש מקבוצות דוברים וקבוצות חיוניות לעבודה. הרבנים מאשרים קבוצות החיוניות לגבי עבודה אבל כל קבוצות פטפטת אפילו בין אנשי תקשורת אני מעדיף להסיר את עצמי, בכדי לעשות השתדלות בעקבות הוראת האדמו״ר. ביממה האחרונה יצאתי ממספר קבוצות ואשתדל להתמיד בכך בעקבות ההוראה".

גם יענקי פרוש, בנו של סגן שר החינוך ומראשי מערכת עיתון המבשר פרש בשעות האחרונות מקבוצות וואטסאפ שונות אולם לדבריו זה נעשה כתוצאה מהזמן הרב שנשרף בקבוצות הוואטסאפ וכתוצאה מעומס העבודה.

מאידך יש מי שמפקפק ברצינות המתנתקים וטוען כי מדובר בגימיק. "בעבר הייתה הוראה של האדמו"ר מויז'ניץ וגם אז התנתקו רבים מקבוצות ולאחר יומיים חזרו, אני חושב שזה לא בהכרח מעיד על מהפכה" אומר אחד מהציניקנים.