בנט נגד 'הארץ': "שודרגתי לדרגת נאצי מתון"

    "אך ספרי הלימוד היו אלה שאושרו על ידי משרד החינוך הגרמני עוד לפני שעלה היטלר לשלטון, והיו בהם סיפורים רבים על חופש המחשבה והדיבור"
    ישראל פריי No Comments on בנט נגד 'הארץ': "שודרגתי לדרגת נאצי מתון"

    מכתב נגד שר החינוך פורסם תחת הכותרת: "דברים שלמדתי מנאצי מתון" • הרשת סוערת: "אתה צריך להתרגש שסוף סוף עיתון הארץ קרא לך מתון"

    "אך ספרי הלימוד היו אלה שאושרו על ידי משרד החינוך הגרמני עוד לפני שעלה היטלר לשלטון, והיו בהם סיפורים רבים על חופש המחשבה והדיבור"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכתב למערכת שהתפרסם בעיתון "הארץ", מותח ביקורת חריפה על שר החינוך נפתלי בנט. כותרת המכתב "דברים שלמדתי מנאצי מתון", ומשפטים המופנים כלפי הממשלה וכלפי בנט כמו: "האם הם מוכנים לכל הפחות לנהוג ברוח הנאצי המתון פון נויראט", מעוררים סערה.

    "עד גיל 12 למדתי בבולגריה בבית ספר גרמני, בתקופה הנאצית", כותב עמוס בן דוד, "הורי בחרו בו מפני שבתור יליד גרמניה זכיתי בו ללימודים בחינם. זה היה בין 1933 — כאשר עזבנו את גרמניה ועברנו לבולגריה — לבין 1939, השנה שבה עלינו לארץ. המורים בו, הגרמנים שבהם, לא הסתירו את אהדתם למפלגה הנאצית, וכמה מהם ענדו צלב קרס בדש בגדיהם".

    "אך ספרי הלימוד היו אלה שאושרו על ידי משרד החינוך הגרמני עוד לפני שעלה היטלר לשלטון, והיו בהם סיפורים רבים על חופש המחשבה והדיבור, וכן שירים של מחברים כגון היינריך היינה, שאזכורם נאסר ברייך השלישי".

    במה שנראה כמו התרפקות וגעגוע לשלטון הנאצים, מתאר הכותב ביקור של שר החוץ הגרמני בבית ספרו, את אי בהסתרת זהותו היהודית, והחופש שהוענק לבתי הספר הגרמניים, ובסיום הוא מפנה שאלה: "כיצד רוצה לנהוג ממשלת ישראל, ובמיוחד שר החינוך נפתלי בנט: האם הם מוכנים לכל הפחות לנהוג ברוח הנאצי המתון פון נויראט, שהניח לבתי הספר ללמד כפי שנהגו בשנים הקודמות, כאשר גרמניה הייתה מדינה דמוקרטית"?.

    שר החינוך בנט הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "שודרגתי בהארץ לדרגת "נאצי מתון". #תת_עיתונאות", ונענה ע"י עיתונאית שמאל: "אתה צריך להשתפר בהבנת הנקרא".

    העיתונאי דרור גלויברמן התעמת עם העיתונאית, וכתב לה "אני חושב שגם לך יש הרבה מה להשתפר, גם בהבנת הנקרא וגם ביושרה עיתונאית. מציע לקרוא שוב את המשפט ולא להשמיט אף מילה".

    אחד הגולשים צינן בציניות את בשורת השדרוג של בנט: "עדיין לא, הכותב תוהה אם אתה מוכן להתגמש ולהיות 'נאצי מתון', או שאתה רוצה להתעקש ולהשאר 'נאצי רגיל'. הכל תלוי בך עכשיו!". אחר כתב: "אתה צריך להתרגש שסוף סוף עיתון הארץ קרא לך מתון".

    Cab1iYZWIAAyEo0



    0 תגובות