חוק חדש יחייב את קופות החולים לקבל ילדים עד חצות

    יש לציין כי הצעה דומה הוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי מי שמשמש כשר הבריאות כיום ח"כ יעקב ליצמן ולכן היא צפוייה לקבל את תמיכתו בממשלה
    דוד קורצוייל No Comments on חוק חדש יחייב את קופות החולים לקבל ילדים עד חצות

    נתונים שהוצגו בכנסת הראו שקרוב ל-40% מהפניות לטיפול בילדים בחדרי מיון מתבצעות בשעות המאוחרות, ח"כ מוטי יוגב הגיש הצעת חוק שתחייב את קופות החולים לקבל ילדים עד חצות.

    ח"כ מוטי יוגב צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    יש לציין כי הצעה דומה הוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי מי שמשמש כשר הבריאות כיום ח"כ יעקב ליצמן ולכן היא צפוייה לקבל את תמיכתו בממשלה
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ג') נערך בכנסת יום מיוחד לציון 20 שנה לארגון בטיחות הילדים 'בטרם'. בועדה לזכויות הילד הוצגו נתונים בדבר היפגעויות ילדים. קרוב ל-40% מהפניות לטיפול בילדים בחדרי מיון מתבצעות בשעות המאוחרות (על פי דו"ח המועצה הלאומית לשלום הילד "לקט נתונים מתוך השנתון "ילדים בישראל- 2015").

    בשעות אלו קופות החולים אינן מספקות שירותים דחופים לרפואת ילדים, דבר שגורם לעומס רב בחדרי המיון ולפגיעה ביכולת של חדרי המיון לטפל בילדים כראוי.

    בחוק שהוגש על ידי ח"כ מוטי יוגב, מוצע לחייב את קופות החולים להציע שירותים דחופים לרפואת ילדים גם בשעות הערב עד שעת חצות הלילה ובכך להביא לשיפור השירות ולהפחתת העומס בחדרי המיון בבתי החולים.

    יש לציין כי הצעה דומה הוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי מי שמשמש כשר הבריאות כיום ח"כ יעקב ליצמן ולכן היא צפוייה לקבל את תמיכתו בממשלה.

    יוזם החוק, ח"כ יוגב אמר "בועדה לזכויות הילד עסקנו ביוזמות ובמודעות תקשורתית שפיתח ארגון בטרם, לבטיחות ילדים, בין היתר למניעת שיכחת ילדים ברכב ועוד. חויתי ודמעתי עם כאבם הגדול של חברים שקברו את ביתם בקיץ לפני שנה וחצי. זו חובתנו לעשות כל שלאל ידינו לבטיחות ולהצלת חיי ילדינו – עתידנו."

    יוגב הוסיף: "יזמתי הצעת חוק למחוייבות קופות החולים לפתוח את המרפאות עם רופא ילדים, יום- יום עד חצות. דבר זה ינגיש את מיידיות רופא הילדים לילדים הזקוקים לרופא ובמקביל ישחרר את חדרי המיון מעומס של 500 ילדים המפונים מידי לילה לבתי חולים ומקשים על בתי החולים את האבחון והטיפול בילדים שלעיתים מידיות הטיפול בהם קריטית. יחד, בקידום יזמות שונות של הדרכה ובטיחות, נציל חיי ילדים וחיים בכלל."



    0 תגובות