בגן הספרדי באשדוד אוסרים לשמוע שירים …מזרחיים

    נושא הרוחניות בבית הוא זה שנותן את האווירה והכיוון שעליהם מתחנכים הילדים, ואחד הדברים המשפיעים במיוחד הוא נושא השירים הנשמעים בבית וסגנונם. אנו בגנים מכוונים את הילדות הן במסיבות, הן בימי שישי והן בהזדמנויות שונות לשיר אך ורק שירים חסידים מן המקורות, אך בשום פנים ואופן לא שירים מזרחיים עם חידושים שלא ידעום אבותינו
    ארי וידר 8 Comment on בגן הספרדי באשדוד אוסרים לשמוע שירים …מזרחיים

    משרד החינוך: "מכבדים את האוטונומיה התרבותית והדתית של המגזר החרדי ומאפשר הכנסתם של סעיפים שנועדו לקבוע רף דתי בהליך הקבלה למוסד החינוך, זאת בכפוף לכך שהרף הדתי שנקבע שוויוני ואינו מפלה"

    נושא הרוחניות בבית הוא זה שנותן את האווירה והכיוון שעליהם מתחנכים הילדים, ואחד הדברים המשפיעים במיוחד הוא נושא השירים הנשמעים בבית וסגנונם. אנו בגנים מכוונים את הילדות הן במסיבות, הן בימי שישי והן בהזדמנויות שונות לשיר אך ורק שירים חסידים מן המקורות, אך בשום פנים ואופן לא שירים מזרחיים עם חידושים שלא ידעום אבותינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגן הספרדי אסור לשמוע שירים מזרחיים, כך עולה מתקנון שהופץ באחד מגני הילדים החרדיים- הספרדיים בעיר אשדוד.

    כמו כל מוסד חרדי, שיגרה הנהלת רשת גני הילדים הספרדיים תקנון להורים, בו התבקשו לחתום על הסכמתם לסעיפים השונים, במטרה שהרמה הרוחנית ואופי הילדים בגן, יהיה מתאים.

    אולם בעוד שמרבית הסעיפים דומים לתקנונים הנהוגים, מופיע בתקנון סעיף, שעורר תרעומת רבה אצל כמה מההורים.

    על פי התקנון "נושא הרוחניות בבית הוא זה שנותן את האווירה והכיוון שעליהם מתחנכים הילדים, ואחד הדברים המשפיעים במיוחד הוא נושא השירים הנשמעים בבית וסגנונם. אנו בגנים מכוונים את הילדות הן במסיבות, הן בימי שישי והן בהזדמנויות שונות לשיר אך ורק שירים חסידים מן המקורות, אך בשום פנים ואופן לא שירים מזרחיים עם חידושים שלא ידעום אבותינו".

    בתקנון נכתב עוד כי "נושא המחשבים והפלאפונים שאינם כשרים הוא הנושא הכאוב בדורנו, זאת לאחר שהפיל חללים רבים. אנו מודיעים באופן הנחרץ ביותר שמשפחה שתחזיק בביתה מחשב שיראו בו הילדים גורמת במעשיה להוצאת הילדים מהמוסד".

    אחד ההורים טען כי מדובר "בכניעה לתרבות האשכנזית" והתרעם במיוחד על האיסור להשמיע מוזיקה מזרחית.

    ממשרד החינוך מסרו בתגובה: "מפקחת משרד החינוך תפנה אל הגן במטרה ללמוד את התקנון ולבחון אם נפלו בו פגמים. ככלל, משרד החינוך מכבד את האוטונומיה התרבותית והדתית של המגזר החרדי ומאפשר הכנסתם של סעיפים שנועדו לקבוע רף דתי בהליך הקבלה למוסד החינוך, זאת בכפוף לכך שהרף הדתי שנקבע שוויוני ואינו מפלה".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      בטח מדובר בגן ילדים של ה'מרביצי' שמקום מושבם באשדוד

    2. 7

      כנראה שבקנון אין הכוונה לשירים ספרדים של מסורת המזרחהאוטנטית כמו שלום לבן דודי(של רבי שלמה אבן גבירול זצ"ל) וי-ה רבון עולם,יודוך רעיוני(רבי שלום נג'רה זצ"ל),אשאל אלו-הי (רבי שלום שבזי) יום זה לישראל(רבנו האר"י זצ"ל)וכו'
      אלא הכוונה בתקנון (ואם כן זה בצדק !)לשירים האחרונים של מלחינים בני זמנינו ששילוו בשירה המזרחית מילים לאומיים שכל הציבור החרדי לא מכיר בהם כמו: בשיר "עם הגולן" והשיר גואל יבא (בו המילים: "דמעה בשמחה היום נוזלת,ונפשי לך מיחלת, בראותי דגלי הורם לבן ותכלת,יבא ינון עם הגואל" מילים אלו מבטאות את ההשקפה של הדתי הלאומי המשיחית שהדגל לבן ותכלת מסמלים את אתחלתא וגאולה וביאת המשיח, מי שזו היא אמונתו שילך לגן דתי לאומי מה הוא רוצה מהציבור החרדי?)
      מילים אלו לא נמצאים בשירים חסידיים פשוט כי השירים החסידייים רובם ככולם הם מילים מפסוקים כמו תהילים ולא חיבורים עם מילים "עדכניות"
      צריך להפסיק את ההתבכיינות, לא כל דבר זה ספרדי אשכנזי

    3. 6

      איכססססססססססססססס
      גועל נפש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    4. 5

      מה התדהמה? זה כזה מוכר שמוסדות ספרדיים לא מרשים שירים מזרחיים

    5. 3

      אכן פשע, והפרסום – שבעתיים!!!

    6. 2

      אשכנזים רבים שרים שירי ספרד, בעיקר הירושלמערס!
      אולי המנהלים מתביישים בזה, מה לעשות? רגשות יש לכבד!
      אבל בדק בית פנימי חייב להיעשות, האם כל דבר 'ספרדי' יחשב כפסול ורדוד, ולהפך באשכנזי? תראו את האוטנטיים, שמחים במנהגיהם, שרים בכל פה, חבל שיש החושבים כי הם פחותים מחבריהם, אמנם הזמן עושה ויעשה את שלו!

    7. 1

      אולי ילדה אחת תהיה בגן
      אם זה בלי מחשב
      או 30 שקרניות.
      אפשר בימנו לבקש בלי אינטרנט פתוח ובלי גישת ילדים.
      יכלו לנסח את סגנון השירים בצורה יפה יותר לא קשור לס"א