- רדיו קול חי - -

גפני עוקץ את ליצמן: "לא יודע מי עשה את הסקר, אבל הייתי מצביע לו" • האזינו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס למגוון נושאים העומדים על הפרק. פרק נרחב הקדיש גפני לכוונתו להיכנס לעבי הקורה לפתרון בעיית מצוקת הדיור, במיוחד זו החרדית.

"הנושא של פתרון מצוקת הדיור עומד בראש סדר העדיפויות. לפני שעה דיברתי עם שר האוצר בטלפון אחרי פגישה ממושכת שהייתה לי אתו. עד עכשיו תיקנו דברים של הממשלה הקודמת וכעת אנחנו חושבים שהגיע הזמן לטפל בדיור. זה נמצא גם בקווי היסוד של הממשלה וגם בהסכמים הקואליציוניים".

גפני הפתיע כשהכריז כי לראשונה, הוא יכול לומר בוודאות כי הממשלה בדרך הנכונה לפתרון מצוקת הדיור: "נעשים דברים בכיוון החיוב. אני אומר בוודאות לראשונה שהממשלה עושה כל מה שהיא יודעת ויכולה לעשות. אי אפשר היה להגיד את זה על אף ממשלה אחרת".

לדבריו, "עד היום גבו מיסים, לא הכניסו יד לכיס כדי לפתור. הפעם הממשלה מביאה הרבה כסף, מיליארדים מניעת הכנסות במחיר למשתכן לראשונה אחרי 15 שנה. מדובר בלהביא כסף במניעת רווח או ממש. הפעם גם אין את האפליה, והמחיר למשתכן ניתן לכולם, אין קריטריונים מפלים. אמנם נותרה אפליה בהשתתפות בשכר דירה, אבל המחיר למשתכן שהוא הדגל למציאת הפתרון – כל מחוסר דיור יוכל להשתתף בהטבה הזאת".

היה חשוב לגפני להדגיש כי הדברים ייבחנו בפרספקטיבה רחבה, וכי המרחק מהרצון והמאמץ לתוצאות בשטח – משמעותיים ביותר: "לא יכול לדבר על בשורה שהמחיר מתחיל לרדת ואפשר לרכוש דירות. זה לא פתרון של חוקים או תקנות ששונו, שגם זה לוקח זמן. אבל כל מה שקשור להפחתת מחירי הדירות, זה לוקח הרבה זמן. האם אני יכול לומר שאנחנו הולכים לכיוון של הורדת מחירים והורדת בירוקרטיה? – לא. האם הממשלה עושה כל שביכולתה עם נכונות רצינית להביא לשינוי? – כן וכן".

בהמשך התייחס יו"ר דגל התורה לסוגיית היחסים בין מנהלי המוסדות למשרד החינוך, בעקבות הוראת ועדת הרבנים להחרמת כינוסי המשרד. "ועדת הרבנים לענייני חינוך התכנסה עוד לפני הבחירה של מנהל המחוז החדש, והרבנים החליטו שצריך לשים סוף להתערבות הפדגוגית של המשרד בחינוך החרדי".

הוא לא היסס להביע דעה נחרצת נגד עצם קיום המחוז החרדי ואמר: "צריך לעשות הכל לבטל את המחוז החרדי, אני רואה בו את הכלי לאכיפת מדיניותו של שי פירון, מנןף להפוך את החינוך החרדי לממלכתי החרדי". הוא שיבח את שר החינוך בנט על ההבנה שהוא מגלה לעמדה החרדית, ואף טען כי סירב לפגישה שהוצעה עם מנהל המחוז "אפילו אם הוא היה חרדי טוב הייתי מסרב".

על הסקר שזיכה את עמיתו לסיעה יעקב ליצמן בתואר השר הפופולרי ביותר, אמר גפני: "אני שמח בשבילו, חושב שמגיע לו. הוא מתפקד באופן יוצא מהכלל במשרד הבריאות, למען הציבור החרדי ולמען הכלל", הוא מהל את המחמאה בעקיצה: "אני לא יודע מה זה הסקר הזה, אבל אם היו שואלים אותי הייתי מצביע לליצמן".

למרות הסקר המחמיא, גפני לא מעוניין לרגע לקבל על עצמו תפקיד שרף ומרגיש כי הוא ממצה את כישרונותיו דווקא בתפקידו הנוכחי, האזינו:

/wp-content/uploads/2016/01/גפני-על-הדיור.mp3 [1]