- רדיו קול חי - -

לוחמי צדק • הסיוט שלא נגמר עם חנות הרהיטים בבני ברק

את מסכת הייסורים שעבר מאיר פ. בחודשים האחרונים הוא לא מאחל לאף אחד. הוא בסך הכול ביקש לרכוש מערכת ישיבה לסלון ביתו, אבל את מה שקרה אחר כך הוא לא צפה.

את הספה הוא הזמין מבעוד מועד, על מנת שזו תגיע לביתו עוד לפני חג ראש השנה. לדבריו נציגי המכירות בחנות הריהוט 'עדי עיצובים' התחייבו בפניו לכאורה כי חרף ההתחייבות הרשמית לאספקה תוך 21 יום, הרי שהאספקה תיעשה לביתו בתוך שבוע עד שבועיים, אולם בפועל הוא קיבל את מערכת הישיבה רק כעבור כמעט חודש ימים, ולאחר החג.

אולם אם זו הייתה הבעיה היחידה, לא היה מאיר מלאה את "לוחמי צדק" בפנייתו. מה שקרה אח"כ לדבריו, היה חמור עוד יותר.

לאחר שהספה הגיעה אל ביתו, הוא גילה לדבריו כי הדום שהיה אמור להיות מסופק לכאורה, לא הגיע.

עוד טען כי למרות בחירה בצבע מסוים, הספה נראתה אחרת לגמרי לכאורה, "פתאום שמתי לב שזה לא נראה כמו שהיה צריך להראות וזה נראה אחרת לגמרי ממה שנחזה בחנות", לדבריו, הוא פנה מידית לחנות הריהוט 'עדי עיצובים', ורק לאחר מספר שבועות שבהן נדחה בטענות שונות הוא הצליח לדבר עם נציג רלוונטי, שלדבריו הודה לו כי אכן יש פגם בספה. עברו עוד מספר שבועות שבהן נדרש מאיר להתקשר שוב ושוב לחנות, ורק כעבור עוד מספר שבועות סוכם עמו כי מגיעה לו החלפה של החלק החיצוני העוטף את הספה.

נציג הגיע, לקח את הספה להחלפה, אולם לאחר מכן קיבל מאיר שיחה מהחנות לפיה, לכאורה אין את הצבע שבחר, ועל כן הוא נדרש, לדבריו, לבחור צבע אחר.

אבל גם כאן לא תמה מסכת הייסורים. "סע לחולון ותבחר שם את הצבעים", נאמר לו. "למה שאפנה עד לחולון", שאל מאיר הנדהם כאשר רכש את הספה בבני ברק. "אתה צריך ללכת לבחור שם כי שם יש קטלוגים רבים לבחירה" נאמר לו. בינתיים אין למאיר את הספה.

"אני בחנות הזו כבר לא אקנה, אבל ראוי שכל אחד יידע איך מתייחסים שם ללקוח" אומר מאיר המיואש.

כש"לוחמי צדק" פנו לקבל את תגובת החנות סירב הנציג שענה לשם אבי להגיב וטען כי "אין תגובה".

עו"ד סילביה סגל מארגון 'אמון הציבור' אומרת ל"לוחמי צדק" כי "התנהלות העסק כפי שהיא מוצגת בפנינו בטענות הצרכן הינה בעייתית, ומהווה על פניו הפרה של ההסכם".

לדבריה, "כאשר הרהיט מתקבל ומתגלה בו פגם, בוודאי כאשר גם החנות מסכימה שקיים פגם, עליה לתקן או להחליף את הרהיט בזמן סביר, תוך מתן מענה מיידי ללקוח. במקרה כזה, אם המענה ארוך ומסורבל, יכול הצרכן אם הוא רוצה בכך, לדרוש את ביטול העסקה".

עו"ד סגל מוסיפה ואומרת: "אנחנו באמון הציבור סבורים כי התנהלות דוגמת זו שעולה בטענת הצרכן היא תוצאה של חוסר באכיפה של הגנות צרכניות בידי הרשות להגנת הצרכן. בנוסף, התנהלות כזו משקפת חוסר הבנה בסיסית של החנות לגבי הנזק שהיא גורמת לעצמה כיוון שצרכן כזה לא רק ימנע מלשוב אליה אלא גם ידאג ליידע את כל חבריו על החוויה הגרועה של הרכישה אצלם".

10989167_526321920843293_4121433936152530747_n [1]

בנוגע לדרישת החנות מהלקוח להגיע ולבחור צבע אחר אומרים באמון הציבור: "במידה והסיבה לכך היא כי אין את הצבע המקורי – על החברה לאפשר לצרכן לבטל את העסקה".

אז מה היה לנו כאן, ספה שלא הגיעה לחג, וכאשר כבר הגיעה הייתה לכאורה פגומה, חודשים של טרטורים לכאורה והעדר הסברים המניחים את הדעת.

אז אם אתם בדרך לרכוש ספה או כל מערכת ריהוט אחרת, כדאי שתתייעצו היטב עם מי שכבר קנה על מנת שלא תתקלו גם אתם במה שנתקל בו מאיר.

 נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום [2] שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.