הפיל את האדמו"ר בפח • הורשע העבריין רונן בר שירה

    חיים הלר | צילום: ערוץ 2 No Comments on הפיל את האדמו"ר בפח • הורשע העבריין רונן בר שירה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע היום (שני) את העבריין רונן בר שירה בשורה רבה של אישומים בגין מעשיו בהן קיבל למעלה ממיליון שקלים במרמה כתוצאה ממאבקים ציבוריים הנוגעים למאבק לשחרור שליט, השריפה בכרמל, וכן מוסדות תורה וחסד.

    השופט עודד מודריק כתב כי "כתב האישום סובב שש עשרה פרשיות מרמה שבהם הנאשם, רונן בר שירה הוא הציר העברייני המרכזי. עיקר העבירות הוא במעשי ובמצגי הונאה ששימשו את הנאשם להתחזות כמי שאוסף ומתרים כספים מן הבריות למטרות נעלות (מאבק לשחרור גלעד שליט משביו, פעילות לעידוד מצב הרוח של נפגעי דלקת הענק בכרמל ושיקום נזקיהם, הפגת לחץ נפשי מילדי שדרות המופגזת) או מגייס כספים לשיקום עסקים או מוסדות שנקלעו לקשיים; הכל במטרה לשלשל לכיסו (או לחשבון הבנק שלו) חלק הארי מן הכספים שנאספו".

    בכתב האישום נכתב כי בשנת 2010 הציג בר-שירה את עצמו בפני המטה למען שחרורו שליט כמי שיכול לגייס כספים למאבק ואף פנה לתורמים גדולים ובהם עו"ד וינרוט, קרן רש"י ועוד והתרים

    כן הוא רימה את תושבי קיבוץ בית אורן, שנפגעו כתוצאה מהשריפה בכרמל. הוא פנה לראשי הקיבוץ וטען כי יגייס עבורם תרומות וכי לצורך כך הוא ביקש כמאה אלף שקלים למתווכים מטעמו, לאחר שקיבל את הכסף הוא דרש עוד מאה אלף שקלים ובסוף לא גייס כספים, ובכך שלשל כמאתיים אלף שקלים לכיסו.

    בדפוס פעולה דומה הוא פנה לאדמו"ר ממנו קיבל כ-15 אלף דולרים תמורת הבטחה לגיוס כספים לקהילתו, אולם שקל לא הגיע ממנו. כן היה גם עם רב היישוב רכסים הרב משה תנעמי עמו נהג בדומה, ובסך הכול נהג כך כלפי 16 מקרים, בהם הרשיע אותו בסופו של דבר בית המשפט.



    0 תגובות