סכנה בטיחותית בדרך לקבר שמואל הנביא • מי האשם?

    ארי וידר 1 Comment on סכנה בטיחותית בדרך לקבר שמואל הנביא • מי האשם?
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים רבים פוקדים את קבר שמואל הנביא בירושלים, אלא שחלק ניכר מהם אשר משתמש בשירותי התחבורה הציבורית, נאלץ לשים את נפשו בכפו בכל עת שהוא מבקש לשוב לביתו לאחר התפילה.

    תחנת האוטובוס הקרובה ביותר להעלאת נוסעים, מרוחקת עשרות רבות של מטרים מהקבר, ועל מנת להגיע אליה נדרשים הנוסעים לחצות כביש סואן במיוחד מבלי שיש במקום מעבר חציה או כל אמצעי בטיחותי אחר.

    לדברי אחד מהמתפללים, "בכל פעם שצריך להגיע לאוטובוס זה סיוט. צריך להיזהר מאד שלא להיפגע מכלי רכב ואני לא מבין למה משרד התחבורה והעירייה לא נותנים דעתם לזה. אולי רק כשיקרה אסון מישהו יתעורר", הוא אומר לאתר 'קול חי'.

    אם מצופה היה מהגוף האחראי על ניהול המקומות הקדושים לטפל בנעשה, דומה שאת הגוף הדבר לא מעניין, ומצדם לא ידועה כל פעילות בעניין.

    מעיריית ירושלים נמסר לאתר 'קול חי' כי הנושא אינו בתחום השיפוט של העירייה.

    ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "נהוג שלא לסמן מעברי חציה בצמתים שאינם מרומזרים הנמצאים על כבישים בינעירוניים. סימון מעבר חציה במקרה כזה, עלול להביא לתחושת ביטחון מוגברת אצל הולכי הרגל, במקטע בו זמן התגובה של נהגי הרכב הפרטי ארוך, ומכאן לפגיעה בהולכי הרגל.

    עוד אמרו במשרד התחבורה כי "אי סימון מעבר חציה, תוך מתן אפשרות מעשית לחציה (ללא מיפרדה קשיחה וגבוהה), מביא לתשומת לב מוגברת של הולכי הרגל בבואם לחצות צומת שכזה. בצומת המדובר, אין מעקות במרכז הכביש ואין מניעה מהולכי הרגל להגיע לתחנות האוטובוס משני צידי הכביש".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצוין שהעלתם את הנושא, כל מילה נכונה. פשוט מסוכן להגיע לקבר שמואל הנביא כי החזור הוא מסוכן, זו גם אותה בעיה לתושבים שגרים בגבעת שמואל, יש רק 2 קוים שנכנסים לכניסה ליישוב אחרים עוצרים בכביש הראשי ואז אותה בעיה אין דרך בטיחותית לחציית הכביש. (והיות ותדירות האוטובוסים הישירים היא בערך 1 ל40 דק' ולפעמים יותר זמן אז לוקחים את הקו הראשון שמגיע לאזור) זה תמיד שנוי במחלוקת הקטע הזה בין עיריית ירושלים למועצה גבעת זאב. מקוים תמשיכו עד הסוף לפיתרון הבעיה.