הסופה מתפשטת לכל רחבי הארץ • תחזית מזג אוויר מלאה:

    ישראל בן צבי | צילום: אריאל שרפר No Comments on הסופה מתפשטת לכל רחבי הארץ • תחזית מזג אוויר מלאה:
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות אלו נכנסת ישראל לסערה חורפית. למרות ההיערכות הרבה, מדובר בסופה קצרה יחסית, שתחלוף בבוקר יום השבת. להלן תחזית מעודכנת באדיבות השירות המטאורולוגי:

    יום חמישי:

    גשם לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. עצמת הממטרים ותדירותם תלך ותגבר בשעות אחה"צ והערב והם ילוו בסופות רעמים ומשבי רוח. חשש להצפות מקומיות באיזורים העירוניים באיזור החוף.

    חשש לשטפונות בזק במדבר יהודה. בים ובחוף ינשבו רוחות מערביות ערות בעצמה של כ-20 קשר ומשבים 30 קשר (40 קמ"ש ומשבים 60 קמ"ש) והים יעלה לגובה גל של 2 מטרים בבוקר ו 3-4 מטרים לקראת ערב (גל סיגניפיקנטי). בחרמון ירד שלג ובלילה ייתכן שלג גם בצפון רמה"ג (מעל גובה של 1000 מטר).

    יום שישי:

    בשעות הבוקר עדיין ממטרי גשם משמעותיים וחשש להצפות מקומיות מצפון הארץ ועד הנגב. הרוחות יתחזקו עוד בכל האיזורים וצפויות רוחות של 25 קשר ומשבים 35 קשר (50 קמ"ש ומשבים 70 קמ"ש) בכל האיזורים.

    בדרום הנגב ייתכן אובך בשעות הבוקר. הים ימשיך לעלות ויגיע לגל סיגניפיקנטי של 4-5 מטרים. תחול ירידה נוספת של הטמפרטורות והשילוב בין הטמפרטורות הנמוכות לרוחות החזקות יגרום לעומסי קור משמעותיים, בייחוד בהרים. עקב ההתקררות הנוספת, בהרי הצפון יהפכו המשקעים לשלג במהלך הבוקר.

    לקראת צהריים צפוי כי באיזור הצפון בכל האיזור שמעל 700 מטר תתכן היערמות של שלג. הכמות המצטברת במהלך יממה זו בפסגות הרי הצפון עשויה להגיע ל 20 ס"מ. ההתקררות תגרום גם לגשם מעורב בשלג החל משעות הצהריים בהרי המרכז.

    לקראת ערב עצמת המשקעים תלך ותחלש, אך עם המשך ההתקררות לקראת ערב ייתכן בפסגות הרי המרכז )מעל 900 מטר (שלג קל ולקראת לילה תתכן היערמות של שכבה דקה של שלג גם בירושלים עצמה. בלילה זה, שבין שישי לשבת צפויים להמשיך בהרי המרכז מדי פעם זרזיפי שלג או שלג בעצמה קלה ותתכן הצטברות של 5-10 ס"מ בפסגות הגבוהות של הרי המרכז) חברון, גוש עציון, בית אל (אך לא יותר מס"מ בודדים לכל היותר בירושלים (כנראה פחות מ 5 ס"מ).

    יום שבת:

    כבר בשעות הבוקר הרוחות יחלשו והשלגים יפסקו. הים ירד בהדרגה. ימשיך להיות קר מאוד (אך ללא רוח). צפוי מזג אוויר סגרירי, עם טפטופים מדי פעם באיזור המרכז. לקראת ערב הגשם יתחדש בעיקר בצפון ובחוף. בצפון רמה"ג תתכן בשלב זה התחדשות של שלג קל (ס"מ בודדים). לקראת יום ראשון גם בצפון רמה"ג הטמפ' תעלה מספיק והמשקעים יחזרו להיות נוזליים.



    0 תגובות