עשרות בנות סמינר "גברא" באלעד הפגינו: "זה שפיכות דמים"

    איתי גדסי 1 Comment on עשרות בנות סמינר "גברא" באלעד הפגינו: "זה שפיכות דמים"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסמינר שביקש לזקוף את גווי הבנות שנדחו על ידי הסמינרים על רקע מוצאם – עומד בפני סוף עגום. סמינר "גברא" שפתח את שעריו לפני שנה וחצי, נסגר לאחר שהמבנה בו פעל לא קיבל את אישור הרשויות.

    פילוג ספרדי: עשרות בנות סמינר באלעד יושבות בבית למעלה משבוע

    היום הפגינו עשרות בנות והוריהם על כך שאין להם מקום לימודים וכעת הן יושבות בבית ומחכות לפתרון. ההפגנה נערכה היום (רבעי) באישור המשטרה מול בנין עירית אלעד, הבנות הגיעו כשעל גביהם תיק הלימודים, ובידיהם שלטים "למה אין מי שייצג אותנו איפה נציגי הציבור".

    אחד ההורים פתח באמירת פרקי תהילים ובדברי חיזוק לבנות, וזעק "עד מתי תשפכו את דמנו, עד מתי כל אחד יזרוק את הכדור לשני, למה אנחנו לא מקבלים תשובות ברורות". הוא קרא לראש העיר לרדת ולספק לבנות תשובות.

    אחד המורות מהסמינר סיפרה "שום גורם אחד שיכול להסביר לנו למה נסגר הסמינר, מתנהל כאן מאבק מלוכלך ע"י גורמים עסקניים, מתנהל כאן מסע פוליטי על גבנו, להוציא בנות מחוץ לסמינר זה שפיכות דמים".

    לדברי המקימים, "הסמינר הוקם על מנת להיות בסגנון סמינר זלזניק, והוא מיועד לבנות ספרדיות בלי להתפשר על איכות הבתים". במשך שנת הפעילות הראשונה עמלו מקימי הסמינר להשיג סמל מוסד ממשרד החינוך ופנו לשם כך לגורמים שונים, אולם לדבריהם הוצבה בפניהם דרישה חד משמעית כי עליהם להצטרף לרשת מעיין החינוך התורני.

    לאחר שההורים סירבו להצעה וביקשו להתנהל כסמינר ספרדי נפרד, הרי שלא זכו לטענתם לתמיכתם של נציגי הציבור המקומיים, ובשנת הלימודים הנוכחית נפתח בעיר סמינר ספרדי חדש, סמינר ליברמן, והפעם תחת רשת מעיין החינוך התורני, ואילו לסמינר "גברא" הוצא צו סגירה מאחר שפעלו ללא סמל מוסד.

    תמונה 1 (5)

    תמונה 2 (5)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנו פונים לאבי מלכה מנהל מוסדות פרי תואר
      הנח לנו ועזוב אותנו לנפשנו