הטעויות הכלכליות של 2015 • איך נתנהל נכון ב-2016

    אבי יעקב No Comments on הטעויות הכלכליות של 2015 • איך נתנהל נכון ב-2016
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השנה האזרחית עוד רגע מסתיימת. ארגון פעמונים להתנהלות כלכלית נבונה, מסכם את 10 הטעויות שעשינו בשנה האחרונה- ומרגיע: אפשר לתקן ב 2016

    לא חסכנו חיסכון מאפשר לנו חופש כלכלי; להגשים חלום, לקנות את מה שרוצים, ואת היכולת להתמודד בצורה טובה יותר עם הוצאות לא צפויות. חשוב לחסוך כדי להיערך להוצאות גדולות עתידיות (בר מצווה, לימודים), או לשינויים בהכנסות- בלי להיכנס למינוס. בחיסכון אנחנו שמים בצד משהו קטן היום כדי שיהיה לנו קל יותר מחר.

    לקחנו הלוואה יש לכם מינוס בבנק? אתם לא לבד! מסקר "פעמונים" עלה כי אחד מתוך שלושה ישראלים לקח הלוואה בשנה האחרונה – בעיקר לכיסוי המינוס בבנק. ההלוואה הפכה למכת מדינה- תשדירים, פרסומות ומסרונים הקוראים לנו לשעבד את העתיד בשביל ההווה. הרעיון של נטילת הלוואה שגוי ומכניס אתכם למעגל אינסופי של חובות.

    לא התמקחנו קיבלנו כגזירת שמים את גובה העמלות הריביות והפיקדונות בבנק, את המחיר שאנחנו משלמים לספק הכבלים, הלוויין, הסלולר או האינטרנט. קיבלנו בהכנעה את גובה דמי הניהול בביטוח, ואת המחיר שדרש המוכר כשקניתם מכשיר חשמלי. אל תתביישו- תתמקחו- תצליחו לחסוך בדרך זו מאות שקלים בשנה.

    לא קראנו את האותיות הקטנות לא ראינו עד מתי המבצע, לא שאלנו אם המחיר כולל הרכבה או הובלה, לא בדקנו אם הקופון מעניק הנחה גם בסופי שבוע. לא בדקנו מה הם תנאי הביטול. מיהרנו לקחת את הילד/ה מהחוג וחתמנו בלי לראות על מה.

    לא השווינו יצאנו לקניות בלי רשימה מוכנה, לא בדקנו את עלות הסל השבועי בכמה סופרים באזור שלנו, הלכנו מתוך הרגל לסופר השכונתי, ורגע אחרי שקיטרנו על יוקר המחייה- שכחנו. לא השווינו את קריאת המונה שבחשבון של חברות החשמל/מים/זג למספר שבמונה שלנו והפסדנו הרבה מאד כסף.

    לא פתחנו את ההודעות מהפנסיה, קופת הגמל וקרן ההשתלמות. כמחצית מאתנו לא קורא את החשבונות לתשלום המגיעים אליהם. רבים אינם קוראים את החשבונות מפני שאלה אינם מובנים להם. אם תפתחו- תבינו. אלה שכן בודקים את החשבונות שלהם – מוצאים מדי שנה חיובי יתר בהיקף בלתי נתפס של כמיליארד שקל.

    לא הבנו את פקיד בבנק שאמר לנו צמוד לפריים, פר"מ , פק"מ, ריבית משתנה, פר"י, פצ"מ, וגובה המסגרת. מודעות למצב חשבון הבנק שלכם, ניהול נכון של חשבונכם ושימוש מושכל באמצעי התשלום השונים, יעזרו לכם להימנע ממצב של משיכת יתר (מינוס) בחשבון. הכרת השירותים הבנקאיים תעזור לניהול מושכל של חשבון הבנק.

    קנינו במבצע ראינו שלט של מבצע, סוף עונה והנחה מיוחדת והתפתינו. לא כי היינו צריכים, לא אחרי שבדקנו את המחיר האמתי של המוצר, לא אחרי שבדקנו כמה המוצר עולה במקומות אחרים בלי "מבצע". קנינו "אריזת חיסכון" במחיר גבוה יותר, וזרקנו חלק שבכלל לא השתמשנו. שופינג ורכישת מוצרים הוא לא חוויה או צורת בילוי.

    זרקנו לפי נתוני המשרד לאיכות הסביבה כמחצית מהאשפה בישראל מורכבת ממזון ראוי למאכל. אנחנו מרבים לזרוק מוצרים שתאריך התפוגה מתקרב, קופסאות אוכל חצי גמורות או מזון שלילדים נמאס לאכול אותו. במקום לזרוק – תקנו פחות.

    לא תבדקנו מה הם הכספים והזכויות המגיעים לי. אולי מגיע לכם החזר מס ממס ההכנסה? אולי יש קרן השתלמות במקום שעבדתם בו לפני עשור? עשו סדר בערימת המסמכים, זרקו את כל המסמכים מלפני 7 שנים ותבדקו – אולי מגיע לך כסף.



    0 תגובות