מטיילים בהולנד עם דוד גדנקן

    יוסי ברויער 1 Comment on מטיילים בהולנד עם דוד גדנקן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הולנד – או בשמה הלועזי NEDERLAND היא "ארץ השפלה". מדינה מישורית אשר מתמודדת ברציפות, בהיותה שטח מישורי מתחת לפני הים, בשאיבת מי הגשמים והנביעות והזרמתם לים בתעלות אין ספור.

    הולנד הפכה בשנים האחרונות לארץ אטרקטיבית למשפחות החרדיות וזאת בעיקר עקב כפרי הנופש הפזורים ברחבי המדינה, המאפשרים מגורים נוחים למשפחה המורחבת בביתני מגורים הכוללים אפשרויות בישול, קירור, ארוחה משפחתית וכדו'. כמובן בכלי בישול משפחתיים. בערים הגדולות בעיקר באמסטרדם אפשרויות רבות של השכרת דירות למשפחה, בעיקר בפרברי העיר. המחיר כמובן מוזל בהשוואה למלונות במרכז העיר.

    אמצעי התחבורה בצורת רשת חשמליות או אוטובוסים מאפשרת למשפחה המתיירת להגיע לכל אתר בקלות בזול וכמובן לחסוך השימוש ברכב שכור בעיקר עקב בעיות חניה.

    (המלצות חובה: לקנות כרטיסיות לשימוש בחשמליות = טראם, אותן חייבים להחתים בכניסה וביציאה. לשכור רכב רק בטיולים מחוץ למרכזי הערים).

    להלן המלצותיי למקומות שהינם חובה בביקור המשפחתי בהולנד:

    אמסטרדם

    • ביקור מודרך ומוסבר בבית הכנסת העתיק הפורטוגזי.
    • סיור של שעה בסירת תיירים על תעלות אמסטרדם (אמסטרדם נבנתה על 88 תעלות)
    • ביקור בבית אנה פרנק (במוזיאון חוברת בעברית ובמכשירי השמיעה האלקטרונים הסברים בעברית).
    • ביקור בככר הדאם (מול ארמון המלוכה) וסיור רגלי במדרחוב היוצא ממנו עד שוק הפרחים.
    • לחובבי האמנות מומלץ הביקור בבית רמברנדט (ברחוב היהודים = יודנסטראט) הנמצא בסמיכות לבית הכנסת הפורטוגזי.
    • ביקור בקרית המוזיאונים בעיקר במוזיאון ון גוך ובמוזיאון הלאומי (פתוח בחלקו עקב שיפוצים) הרייכסטמוזיאון.

    המלצות לטיולים ברחבי הולנד:

    1. בנסיעה משפחתית הכוללת ילדים מומלץ מאר לנסוע לעיר דן-האג, בירת הולנד. בפרברי העיר יש פארק מאדורדם. זהו פארק של מיניאטורות בסגנון "מיני ישראל" המציג את האתרים העיקריים של הולנד ביצירות מיניאטוריות. לילדים ניתנות אפשרויות הפעלה של דגמים (כמו שדה תעופה, טחנות רוח, מפעלי שאיבת המים ועוד) בכניסה לפארק חוברות הסבר בעברית.
    2. טיול נוסף ומומלץ הינו לכפר הדייגים מרקו וולנדם. שתי עיירות דייגים על גדות ימת האייססמיר. נסיעה של כחצי שעה מאמסטרדם.

    המלצותי:

    א. לפני ההגעה לעיירה מארקן, משמאל הדרך חווה גדולה ליצירת גבינות הולנדיות (כמובן אינן כשרות) אנשי החווה הלבושים בבגדים מסורתיים עתיקים, מדגימים ומסבירים את תהליך ייצור הגבינות. בחצר החווה בית מלאכה היוצר את נעלי העץ והקבקבים ההולנדיים, מאפשר צילומים בנעלי עץ הולנדיים גדולי ממדים, וגם רכישת מזכרות במחירים סבירים..

    ב. היכנסו לעיירה מארקן ומצאו חניה באחד ממגרשי החניה  למבקרים. מומלצת ההליכה בסימטאות עיירת הדייגים (האזור העתיק) עד הגיעכם לנמל הדייגים. לאחר סיור ברחוב הצמוד לרציף המלצתי כי נהג הרכב  יחזור למכוניתו ויסע לעיירת הדייגים בשם וולנדאם. המשפחה תצטרף להפלגה (כ-40 דקות) בספינת טיולים, השטה על הימה עד לנמל בוולנדאם. (הקפידו לרכוש כרטיס הפלגה לכיוון אחד בלבד). אל הרכב המחכה לכם לכו ברחובות הצרים של העיירה תוך שימת לב לסגנון הבתים, החלונות גדולי המידות (להכניס קצת אור יום במזג אוויר אפרפר ברב ימות השנה) והנשים שבקבוצה שימו לב לווילונות ולדנטלים בריגת יד מסורתית.

    לאחר פיקניק של ארוחת הצהריים, סעו לאחד מהאתרים היותר יפים בהולנד (כשעה נסיעה).

    ביקור באתר הקרוי "קינדרדייק" (KINDERDIJK או בתרגומו העברי "סוללת הילד". אתר זה כולל 19 טחנות רוח עתיקות שמורות להפליא, הפזורות לאורך תעלות המים שנחצבו בעבר ע"י תושבי האזור ,לצורך ניקוז המים אל הנהר המרכזי באזור ושמו ה "RJONN" טחנות הרוח נבנו במאה ה-18 והוכרו ע"י "אונסקו" כאתר שמור בינלאומי. חלק מהטחנות פתוחות (בתשלום) לביקור.

    הנוף ייחודי ומאפיין את הולנד של פעם, וההנאה רבה להלך בינות טחנות עתיקות אלה.

    לנופשים בכפרי הנופש שבדרום הולנד (פופולאריים בין התיירים החרדיים) אזור הקרוי לימבורך (LIMBURGׂ ליד הגבול הבלגי. יש חובה לציין כי פגשתי משפחות ששיתפו אותי בהפתעתן כי כפרי נופש אלה רחוקים מהערים המתויירות כדוגמת: אמסטרדם וכו'

     באזור הכפרים דלעיל האתר האהוב ביותר הינו פארק השעשועים וההרפתקאות הקרוי: "פארק דה אפטלינג" (DE AFTELING)

    בפארק מתקני פעילות המתאימים לפעוטים ולגילאי הגן, אלה מתארים סיפורי אגדות. לילדים הגדולים ולצעירים ברוחם, מגוון גדול של מתקני לונה פארק (בעיקר רכבות הרים ומסלולים אתגריים). המלצתי למבקרים בפארק קחו בכניסה את מפת האתרים ולכו במסלול מעגלי בשבילים הסלולים שבפארק.

     כמה המלצות והערות החשובות למטיילים ממשפחות חרדיות ברחבי הולנד.

    •  הולנד הינה מדינה מרובת רוכבי אופניים. זהו כלי הרכב המצוי ביותר ואתם תווכו לדעת כי כולם רוכבים על אופניים (ארץ מישורית). בהולנד עשרות אלפי מסלולי רכיבה ולרוכבי האופניים זכות קדימה מוחלטת בתנועה. אנא היזהרו בעת נהיגתכם .
    • הצטיידו בטרם צאתכם את הארץ במפה טובה של הכבישים באזןרים בהם תטיילו. זכרו כי מכשירי הניווט (הג'י.פי.אס) דובר שפות זרות. מפה טובה תעזור גם בתכנון הטיול לפני צאתכם לדרך.
    • קחו איתכם ספר או שניים על הולנד. קראו את ההיסטוריה והמידע על כל אתר בו תבקרו. בעת הביקור שתפו את בני משפחתכם במידע ובכך תגדילו הנאתם ( מעבר לצילומים).
    • למשפחות ברוכות ילדים ,מומלץ להטיל על הגדולים שביניהם להכין דף הסבר על מקום בו תבקר לדוגמא: בית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם או בית אנה פרנק. האחריות המוטלת עליהם תגביר עשרת מונים את חווית וההנאה מהביקור.
    • מסעדות כשרות קיימות כמעט רק באמסטרדם. אנא בדקו לפני צאתכם את נושא נותני ההכשר.
    • בתי חב"ד קיימים בכל הערים הגדולות בהולנד. הם תמיד שמחים לעזור וליעץ בנושאים הקשורים לשמירת מצוות ( כשרות, זמני כניסת השבת ויציאתה ועוד ועוד).

     אסיים בברכה : "סעו לשלום וחזרו לשלום ,תהנו ומלאכים טובים ישמרו דרככם"

    דוד גדנקן



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כתבה מהממת.
      אשמח אם תביאו קישורים גם למפות של אזורי הטיול