הרבנים דורשים: משגיחי כשרות לחנויות הסלולר

    חיים הלר 4 Comment on הרבנים דורשים: משגיחי כשרות לחנויות הסלולר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מעשור מאז שהוקמה ועדת הרבנים לענייני תקשורת שהמציאה את המושג "סלולרי כשר" – מכשיר שאינו תומך בהודעות טקסט, גלישה והתקשרות למספרים בעייתיים, אולם גם היום ממשיכים בוועדת הרבנים לענייני תקשורת להתמודד באופן יום יומי עם הקדמה.

    לאחר שהומצאו הסמארטפונים וניתנו הגנות לחברות שמספקות סמארטפונים מפוקחים, עדיין מנסים רבנים להילחם בחנויות שמוכרות מכשירי סלולר "תומכי כשר".

    המחיר הגבוה יחסית שגובים בחנויות על המכשירים שנושאים את חותמת ועד הרבנים, גורמים לרבים לפנות למעבדות פרטיות ולרכוש מכשירים "תומכי כשר". המדובר באותו דגם מכשיר כמו הכשר, ואף הוא מעוקר מהודעות וגלישה, אך אינו בעל חותמת ועד הרבנים.

    בבני ברק, ובפרט בירושלים, נפוצו מאד חנויות שכאלה, ורבים רבים בחרו לרכוש בהם את המכשירים "תומכי הכשר" שנמכרים כאמור במחירים זולים משמעותית מאלו בעלי החותמת הרשמית.

    בירושלים מנסים הרבנים להלחם זמן רב בתופעה, ומודעות רבות פורסמו בהם נקרא הציבור שלא לרכוש מכשירים, אפילו כשרים, בחנויות אלו שמוכרים גם מכשירים תומכי כשר.

    על פי הדיווח בידיעות ירושלים, מתכוונים בוועדת הרבנים לענייני תקשורת להציב דרישה להצבת משגיחי כשרות שיפקחו על כל אחת מהחנויות המוכרות מכשירים, על מנת לפקח שבחנות לא נמכרים מכשירים שאינם בעלי חותמת רשמית של הוועד.

    מנגד, אומר לאתר 'קול חי' בעל חנות סלולר: "מדובר במלחמה על שליטה וכסף. לא ייתכן שמכשיר כשר יימכר ב-500 ש"ח בעוד אותו דגם מכשיר שאין לו כשרות, אך גם הוא מעוקר מאינטרנט והודעות, נמכר ב-200 ש"ח. מדובר בפערים גדולים, שאין סיבה להעיק על הציבור ולשלם אותם".

    נזכיר לקוראינו כי לפני כחודש יצא האדמו"ר מסטריקוב עם כמה מנאמניו ועמד כמה שעות במחאה מול חנות בבני ברק שמוכרת גם מוצרי סלולר ללא כשרות.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      רואים שהכל פה עניין של אינטרסים ופוליטיקה, אין קשר לחשש מבחינה רוחנית אלא גשמית(=כסף).
      גם אילו שנותנים את הכשרות על המוגנים המקוריים הם לא באמת ממש רבנים…הם עסקנים חרדיים…
      אז באמת למה הם גובים ככ הרבה על הפלאפון האילו?זה מעמיד אותנו בבעיה רצינית שכן אותם המכשירים נמכרים במחצית מהמחיר שהם גובים רק הם לא מסוננים. זה ממש עוול. …משכורת שלימה הלכה לי על הפלאפון הזה. ..זה ממש עושק!!!

    2. 3

      היום נעשו הפלאפונים הכשרים מפעל לשאיבת כסף
      אותם הדגמים עם חותמת יש עליהם תוספת של ארבע מאות חמש מאות שקלים!
      כמה כבר עולה צריבה בלייזר???
      הפוך מי שבא לדאוג לאובת הציבור החרדי והחפץ באמת בשלום המחנה יפעל להורדת המחירים ולא לצעוק הצילו ולהעיר את הרבנים לחינם. שהציבור הנשמר מוצא תחליפים טובים יותר זולים עם אותה ההגנה.
      חבל.

    3. 2

      וועדת הרבנים זו מאפיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "הפלג הצפוני" השתלטו על זה הם חוסמים קווים אישיים של אנשים וכו""""""""""""""""""

    4. 1

      מאפיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!