הרב יאשיהו פינטו: "תמחלו אחד לשני, תעשו שלום אמיתי"

    ישראל אוחיון 1 Comment on הרב יאשיהו פינטו: "תמחלו אחד לשני, תעשו שלום אמיתי"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיחה שנשא אמש (שני) לקראת צום עשרה בטבת שחל היום רבי יאשיהו יוסף פינטו בפני מאות מתלמידיו בעיר אשדוד, הוא קרא לעם ישראל ואמר "תמחלו אחד לשני, כל אדם יקבל לעשות שלום אמיתי עם אדם שנמצא עימו בסכסוך, בית המקדש נחרב בשנאת חינם יבנה הבית במהרה באהבת חינם".

    לדבריו, "ככל שאדם מעמיס שנאות כעסים בלב – זה כמו רכב שמעמיסים עליו וקשה לרכב לנסוע להתקדם כך הלב של האדם ככל שתעשה שלו תמחל תסלח לאנשים הלב יהיה יותר קל לכל עניני החיים".

    הרב פינטו האריך על ענין הצום ואמר כי "הנה שנתבונן על מה הצום? נראה שביום זה התחיל המצור על ירושלים והמצור לקח שנתיים וחצי עד שהופקעה העיר, לאחר שנתיים וחצי ונקשה, מדוע הצום עשרה בטבת חמור כל כך, על תחילת המצור? הרי בני ישראל חיו בתוך העיר הנצורה עוד שנתיים וחצי, מה הזעזוע הגדול על תחילת המצור? אלא צריך להבין יסוד גדול, כשמתחילה בעיה לאדם היא מתחילה בדבר קטן ומי שחכם ומזהה את הבעיה מיד, חייב לעשות כל שביכולתו לפתור את הבעיה ומי שמזלזל בבעיה קטנה שמתחילה, גורם אסון לעצמו וחורבן, משום שבעיה ואפילו הקטנה ביותר שלא מטופלת, מגיעה לחורבן".

    "שהתחיל המצור על ירושלים,  היה לעם ישראל שנתיים וחצי לשוב בתשובה ולהעביר את רוע הגזירה, ומה קרה בתוך בני ישראל? מחלוקת, ויכוחים להגיב, להילחם, לשתוק, במקום לחלות את הזמן בהרס עצמי, היו צריכים לשוב בתשובה ולהתקרב לקב״ה ולכן, יום זה של עשרה בטבת הוא סמל של הזנחה, מסימן מובהק של תחילת החורבן ולכן נהיה מהצומות הכבדים והקשים. ובכדי לתקן עיוות זה ולהשלים את דברי רבותינו: דור שלא נבנה בו בית המקדש כמו שנחרב בו".

    בהמשך דבריו אמר כי "ידע האדם, שכוח המחלוקת מפותח בעם ישראל יותר מאומות העולם ומדוע? הקב״ה ברא בקרבנו את כוח המחלוקת לחלוק על שונאי ה׳ ולהתקוטט ולהילחם על הצרים עלינו לרעה, אבל בעוונות הרבים, אנשים לוקחים את הכוח הזה ובמקום להילחם עם אויבי ה׳, עם רודפי התורה, עם רודפי הצדיקים, חולקים ונלחמים בתוכנו וכאשר האדם שולט על עצמו ומרגיע את יצרו ומכבה את אש המחלוקת, מקרב הוא את הגאולה וסולל הוא את הדרך ל-״הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא".



    1 תגובות

    מיין תגובות