נשיא התאחדות התעשיינים: "אולי היה נוח לחרדים לקבל הקצבות, מתנות, ולא לעבוד"

    ישראל פריי 3 Comment on נשיא התאחדות התעשיינים: "אולי היה נוח לחרדים לקבל הקצבות, מתנות, ולא לעבוד"
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש התראיין לתכנית 'הילוך שני' עם יעקב גרודקה ב'קול חי', וסיפר על חשיבות החתימה על מתווה הגז, שהוא היה חלק משמעותי ממנו, ואף נצפה לצד נתניהו בעת החתימה. "כשאתה מדבר על מתווה הגז, עובדתית, אנחנו מקבלים את אחד המחירים הנמוכים בעולם, יותר זול מכל מדינות אירופה, רוב מדינות ארה"ב, טורקיה ועוד".

    הוא הדף את הביקורות: "הגז הוא בשבילנו, ואנחנו יודעים מה טוב בשבילנו אם אנחנו יכולים להוזיל את הדלקים שלנו, אז מה אני צריך את חברי הכנסת הפופוליסטיים שיגידו לנו מה צריך לעשות?!". כשנשאל איך האזרח הפשוט עשוי להרגיש בכיסו את הטבות המהלך, הסביר ברוש: "אנחנו נראה את זה בשני מקומות. בדיוק כמו שחשבון החשמל היום נמוך יותר מלפני שנה ושנתיים, בגלל השימוש של חברת החשמל במאגרי הגז המפותחים, ככה נראה הוזלה משמעותית עוד יותר עם פיתוח המאגרים העצומים הנוספים, ובנוסף, המיליארדים שייכנסו לקופת המדינה ממסים ע"י החברות, ילכו למטרות טובות וראויות וכולנו נרגיש את זה".

    נשיא התאחדות התעשיינים הביע הערכה רבה לקרן מעגלים: "הקרן הוקמה ע"י נתניהו כשכיהן כשר אוצר. אז העלו את גיל הפנסיה, והיה ברור למדינה שעקב העלאת הגיל, צריך לעשות משהו למען העובדים השחוקים, שיוכלו להמשיך לעבוד. הוקצו 600 מיליון ש"ח ע"מ לאתר עובדים שחוקים ולהכשיר אותם לעבודה במקום עבודתם או במקום אחר. בשנים האחרונות הכשירה התוכנית למעלה מ 17000 איש. זו תוכנית מדהימה עשו כאן יש מאין, מגיע להם כל הכבוד".

    "בסופו של דבר, אם אנחנו רוצים להיות חברה תקינה וטובה, אז קידום העובדים ושמירה על ערנותם וחיוניותם הוא הדבר הראשון במעלה. העובדה הסטטיסטית היא שיש פחות מועסקים בשירות הציבורי מהמגזר החרדי והערבי, צריכים לעשות משהו אם רוצים לשנות את זה. זאת מטרה לאומית לשנות את השתתפות חרדים ונשים ערביות בשוק העבודה".

    כשנשאל ע"י המראיין יעקב גרודקה מי לדעתו אחראי למצב הקיים, בו כמעט ואין חרדים בשירות המדינה, השמיע ברוש דברים את הדברים הבאים: "עזוב מי אשם. אני לא בטוח כמה החרדים רצו להשתלב. אולי היה נוח להם לקבל את הקצבות וכל מיני מתנות ולא לעבוד. לא יכול להגיד לך שכולם לא רוצים לעבוד. מכיר את המקרים ההפוכים שמפעלי תעשייה נניח בתחום ההייטק באזור מודיעין, העבירו לשם, לימדו וקלטו נשים חרדיות, בתעשייה האווירית יש קבוצה חרדית גדולה".

    ברוש ביקש להדגיש: "אינני אומר שאין בעיות, כשאתה חרדי צריך לדאוג לך להפרדה, גברים ונשים, יש עם זה בעיות. גם אנחנו המעסיקים מבינים את הפוטנציאל, לאט לאט מתחילים להתאים, יש כאלו מעסיקים שעושים את זה באהבה יש כאלה שפחות, ככל שנעשה זאת יותר ההזדמנויות תלך ותגדלנה, וכך שיעור ההשתתפות בעבודה של המגזר ילך ויגדל".

    "מעבר לבעיה של הפרדה, כמו שלא צריך להקים מקומות עבודה לחרדים ולערבים, כך מקומות הלימוד וההכשרה יכולים להיות משותפים. בס"ה אנחנו עם אחד ומדינה אחת, צריך לכבד את המגבלות, אבל צריך לשאוף שנחיה ונעבוד יחד. לאפשר לכל אחד לפרנס את עצמו בכבוד ובאופן שווה".

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      נוח לקבל קצבאות ומתנות?
      לסטים שכמוהו בזכות מה הוא נמצא פה בארץ הזאת?
      מי נתן לו להשתמש במתנה הזו?
      "ומה טעם פתח בבראשית,משום כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים
      שאם יאמרו אומות העולם לישראל לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים,
      הם אומרים להם כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא, הוא בראה ונתנה
      לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו"(רש"י
      פסוק ראשון תחילת בראשית)
      זהו ההסבר היחדי שאדון שרגא ברוש יכול לומר מדוע הוא יושב בארץ הזאת
      אבל הוא לא יוכל לומר את דברי הרש"י אם לא יכיר בדברי הרש"י שמייד אחריו:
      "בראשית ברא אין המקרא הזה אומר אלא דרשוני וכו' בשביל התורה שהקראת ראשית דרכו"
      בלי לומדי תורה אין קיום לעולם וודאי שאין זכות להיאחז בארץ הזו
      ומי שלא מכיר בכך אזי הוא מקבל מתנות בחינם וחי על חשבון לומדי התורה!
      על איזה קצבאות אדון ברוש מדבר? באמת הוא חושב שמהגרושים שהמדינה נותנת אנחנו מפרנסים את הילדים? הוא יודע כמה כנגד זה אנחנו משלמים בבתי הספר על חינוך ילדים?מאות שקלים על כל ילד לעומת חינוך חינם לציבור החילוני!
      שיתבייש!

    2. 2

      כל הזמן אומרים לנו שקיבלנו מתנות, איפה הם? למה הם לא הגיעו אלי?

    3. 1

      מדהים איך שאדם בתפקיד כזה מדבר על נושא בלי שום ידע, אלא רק מתוך סטריאוטיפים תקשורתיים. מדהים ועצוב.