פילוג ספרדי: עשרות בנות סמינר באלעד יושבות בבית למעלה משבוע

    ארי וידר 3 Comment on פילוג ספרדי: עשרות בנות סמינר באלעד יושבות בבית למעלה משבוע
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות תלמידות סמינר ספרדיות יושבות בבתיהן למעלה משבוע, לאחר שסמינר "גברא" בו התחנכו לא קיבל אישור לפעול.

    הסיפור החל כבר לפני כשנה וחצי. אז התאגדו מספר הורים מקרב משפחות בני תורה הנמנים על עדות המזרח והקימו את סמינר "גברא" הספרדי, לאחר שמספר בנות ממשפחות בני התורה המזרחיים לא התקבלו לסמינר אשכנזי.

    "הסמינר הוקם על מנת להיות בסגנון סמינר זלזניק, והוא מיועד לבנות ספרדיות בלי להתפשר על איכות הבתים" כך לדברי המקימים.

    במשך שנת הפעילות הראשונה עמלו מקימי הסמינר להשיג סמל מוסד ממשרד החינוך ופנו לשם כך לגורמים שונים, אולם לדבריהם הוצבה בפניהם דרישה חד משמעית כי עליהם להצטרף לרשת מעיין החינוך התורני.

    לאחר שההורים סירבו להצעה וביקשו להתנהל כסמינר ספרדי נפרד, הרי שלא זכו לטענתם לתמיכתם של נציגי הציבור המקומיים, ובשנת הלימודים הנוכחית נפתח בעיר סמינר ספרדי חדש, סמינר ליברמן, והפעם תחת רשת מעיין החינוך התורני, ואילו לסמינר "גברא" הוצא צו סגירה מאחר שפעלו ללא סמל מוסד.

    לדברי ההורים, כשהגישו לאחרונה את הבקשה לסמל מוסד, לחתימתו של ראש העיר ישראל פרוש, הוא סירב לחתום בטענה כי אינו יכול לסייע לסמינר שאינו נתון תחת חסותם של גדולי ישראל, כאשר נשיא מועצת החכמים הגאון הרב שלום כהן החליט כי רק סמינר ספרדי אחד יפעל באלעד.

    IMG-20151220-WA0038

    "בסמינר שלנו לומדות כ-60 בנות לעומת 40 בנות בסמינר הספרדי החדש" טוענות אחת האימהות בפני אתר 'קול חי' "אנו לא מבינות למה יגרע חלקנו. אנחנו הקמנו ראשונים את הסמינר הספרדי בעיר".

    כעת, בשל המחלוקות, יושבות תלמידות הסמינר מזה למעלה משבוע בבית. כמה מן הימים הגיעו ההורים והתלמידות והתייצבו למשמרת מחאה מול לשכתו של ראש העיר ישראל פרוש.

    לאתר 'קול חי' נודע כי בימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה במעונו של נשיא מועצת החכמים הגאון הרב שלום כהן, במטרה להגיע להסכמות.

     גורם בכיר בלשכתו של ראש עיריית אלעד לא מבין על מה הזעם. "הבעיה היא לא מול ראש העיר אלא מול גדולי ישראל" טוען גורם בסביבתו של פרוש.

    IMG-20151220-WA0039

    מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "ראש העיר התריע כבר בעבר על הבעיה והוא פועל על מנת למצוא פתרונות שיהיו מוסכמות על גדולי ישראל".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בחרת קריספל קיבלת אבי מלכה
      בחרת פרוש קיבלת אבי מלכה
      איך זה? אז ככה זה:
      שיתוף פעולה בין שני הגושים לחיזוק מוקדי שליטה ריכוזיים
      על חשבון צמצום דמוגרפי של הציבור הספרדי הכללי

    2. 2

      למה הספרדים הטפשים באלעד בחרו בו בכלל כבר מהבחירות זה היה ברור שפניו למחלוקת.

    3. 1

      עוד הפעם ש"0 עושה פילוג ומחלוקות??? מה זה?? למה הם צריכים להכריח בנות לבוא וללמוד בסמינר שם לא מעוניינות ללמוד בו?? רק אם זה יהיה דרך מעיין החינוך?? הם לא רוצים להיות קשורים!!! למה להרוס?? תנו לספרדים לפרוח ולשגשג, ואל תתקעו כל הזמן מקלות בגלגלים!!!
      מילא שאתם לא עוזרים- רק אל תפריעו!!!!!!!
      די לשתלטנות הש"0ניקית!!!!!!