- רדיו קול חי - -

דירה להשקעה – כדאי?

כולנו מכירים סיפור או שניים ולפעמים אף מכירים את האנשים עצמם אשר רכשו נדל"ן וברבות השנים עשו רווח משמעותי. אין ספק שחלום זה עבר גם בראשיכם. נראה כי שנות הנדודים שלנו כעם גם הן תרמו לנו לשאיפה המוטמעת להאחז בבית, בארבע קירות הנתפסים כמשהו שמסמל יציבות. אך כיצד עושים זאת מהם היתרונות והסיכונים?

מאת: רונן גרוס

הקונספט הוא פשוט מאוד, שמים סכום התחלתי ורוכשים דירה להשקעה, את היתרה לוקחים במשכנתא לטווח ארוך, ללא התחייבות חודשית גדולה מידי, משכנתא המשולמת מדמי השכירות החודשיים או לחילופין סכום קטן יחסית שאתם צריכים להוסיף על דמי השכירות אך תוך הקפדה על כך שסכום זה לא יחנוק אתכם כלכלית. יש לזכור כי משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח ויש לה משמעויות נרחבות וכבדות על כלכלת המשפחה. לאחר מספר שנים, כאשר המשכנתא מסתיימת, אנו נשארים עם דירה ביד – נכס לכל החיים שרק מניב כסף מידי חודש, וערכו לרוב עולה עם השנים.

סידור זה טוב למי שחושב על הכנסה נאה נוספת בזיקנה או אפילו בעוד מספר שנים, וכן למי שרוצה לדאוג לילדים ולחתן אותם בקלות יחסית כשיגדלו. כמובן שסידור זה טוב למי שיש סכום התחלתי בסדר גודל של 10%-15% מהנכס, ולמי שמוכן לקחת את הסיכון של חודשים ללא דיירים בדירה, ותחזוקה שוטפת של הדירה
במהלך השנים ותמיד תמיד קיים הסיכון שהאיזור שבו קניתם את הדירה ברבות השנים יהפך למקום עם ערך נמוך יותר משלל סיבות, אלו דברים שיש לקחת בחשבון כששוקלים לרכוש דירות להשקעה .

היתרונות הם:

החסרונות הם:

מתי, אם כן, כדאי לבצע עסקאות של רכישת דירות להשקעה:

לסיכום דירה להשקעה יכולה להבטיח את זקנתכם בכבוד ולחתן ילדים ביתר קלות אך להיכנס להשקעה זו בעיניים פקוחות ובשלל בדיקות.

שתראו פרנסה בשפע בעזרת ה'.