- רדיו קול חי - -

הגר"ש מרקוביץ הפתיע: "למה החילונים מגיעים לבקר כאן בחנוכה?"

כמידי שנה, קבוצות של חילונים מגיעים לבקר בעיר התורה והחסידות בני ברק בימי חג החנוכה, ולאחרונה סיורים אלו התמסדו והפכו לפלטפורמה מענינת של לימוד על המגזר החרדי ועל דרכו.

כחלק מהסיור, המבקרים החילונים לא מפספסים את ישיבת פוניבז', לשם הם נכנסים, צופים בארון הקודש המוזהב ובאלפי בני הישיבה השקועים בהוויות אביי ורבא.

הערב (ראשון) ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ נשא דברים בפני תלמידיו לרגל חג החנוכה – ובאופן מפתיע התייחס לסיורים המודרכים של הקבוצות החילוניות בעיר בני ברק ובישיבת פוניבז'.

ראש הישיבה אמר כי "באים בימי החנוכה אנשים רבים לראות את הנרות הדולקים בישיבה. למה הם באים דווקא לכאן? חסר נרות במקומות אחרים? הסיבה היא כי הם חשים שכאן זו האמת, זו היהדות שלא השתנתה מעולם. ישנם אנשים רבים המקיימים מצוות, אבל כמה אנשים חרדים על כל דקדוק בדין? איפה אפשר לפגוש יהודי שלבו כבד עליו כי לא כיוון בתפילת שמונה עשרה? איפה יש את הדבר האמיתי? רק בישיבות! ואת האמת הזו כולם יודעים. הם יודעים שכאן הם יפגשו את היהודים שלא נשתנו".

"המעלה של הישיבות היא כל עוד נשמר את האורגינליות, את התורה המקורית כצורתה. ותפקיד גדול מוטל על כתפינו". "ולעניינא דיומא", הוסיף הגר"ש, בהתייחסו לקולות הגוברים שכביכול גם במסגרות שאינם ישיבתיות ניתן להמשיך לשמור את אורח החיים החרדי, "אנו רואים בחוש כי כל מי שיוצא לרחוב ואפילו לתקופה קצרה, לבו כבר לא ידאב אם לא כיוון בתפילת שמונה עשרה, גם אם הוא ימשיך לשמור על המסגרת החרדית, אך כבר אין תוכו כברו, מפני שרק המתכונת הזו של הישיבות והכוללים, הם אלו שמשמרים את היהדות התורתית השורשית והמקורית!".

יצויין, כי בסיום הדברים ניגשו אל ראש הישיבה קבוצה של מבקרים שהאזינה לשיעור, וציינו באזניו כי בדבריו אכן קלע אל המטרה, "אחרי שביקרנו בישיבה אנו מבינים היטב אל מה כוונו הדברים, ואכן בעינינו זו היהדות האותנטית", הם ציינו בהתפעלות.