סופרמרקט בתל אביב מחרים סחורה מיהודה ושומרון

    ישראל פריי 3 Comment on סופרמרקט בתל אביב מחרים סחורה מיהודה ושומרון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטת האיחוד האירופי על סימון מוצרי ההתנחלויות, הגיעה גם ללא פחות מאשר העיר …תל אביב. סופרמרקט שיתופי, קואופרטיב, בשכונת פלורנטין שבדרום העיר, אינו מוכר פירות וירקות המגיעים מיהודה ושומרון. היזמים מגנים על ההחרמה: "יש רוב של אנשים אצלנו שמתנגדים לזה".

    הקואופרטיב, שהנו יוזמה צרכנית – חברתית, פועל מדי יום שישי בין 11:30 ל-14:00 בשכונה, ונמכרת בו תוצרת ישירות מהמגדלים במחירים זולים. העמוד שמנסה לקדם את המיזם ברשת החברתית, התמלא במחאות גולשים שהביעו תסכול מהחרם שישראלים מטילים על גידולי אחיהם.

    "חרם הוא תמיד בומרנג", כתב גולש שאף איחל: "מקווה שתתמוטטו בהקדם". גולש אחר נימק: "לפסול אדם רק בגלל שהדעות שלו שונות משלכם זה מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה. לא למדתם לקח, אנא פשפשו במעשיכם".

    אחד הגולשים ציין: "בבחירה שלכם לא להכניס מוצרים מהתנחלויות, אתם קודם כל פוגעים בפרנסה של חקלאים ערבים שמועסקים שם". וגם: "זה הופך את הארגון שלכם לגזעני ובזוי. לא נשתף פעולה עם ארגון שבוחר באפלייה ובריחוק".

    המשנה לראש עיריית ת"א-יפו, ארנון גלעדי הגיב: ״לא יעלה על הדעת שבעיר העברית הראשונה בעל עסק יחרים מוצרים כחול לבן שיוצרו בשטחי ארץ ישראל. אני מתכוון לבחון בהקדם האפשרי עם היועץ המשפטי של העירייה את שלילת רשיון העסק של המקום – אסור להשלים עם מציאות מעוותת שכזו״.

    מהקואופרטיב מסרו בתגובה לחדשות 2 שסיקר את הפרשה: "אנחנו קבוצה של אנשים שקונים יחד ירקות וכפי שאנחנו החלטנו לא לקנות מוצרים מן החי כי יש רוב של אנשים אצלנו שמתנגדים לזה, כך החלטנו לא לקנות מוצרים מהתנחלויות כי יש אצלנו רוב שמתנגדים לזה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ידעתי שזה יקרא נו נו "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו" הפסוק אקטואלי מתמיד

    2. 2

      אתם חתיכות זבל שאף אחד לא יקנה מכם ויעשו חרם עליכם ובסוף תסגרו את העסק יגזענים