גלנט: "נגיע עד סוף השנה לכ-23 אלף יח"ד במחיר למשתכן"

    שלמה בן יוסף No Comments on גלנט: "נגיע עד סוף השנה לכ-23 אלף יח"ד במחיר למשתכן"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני חושב שהמדינה יצרה משבר מלאכותי שקוראים לו 'מחירי הדיור' שניתן לפתור אותו. הסיבה היא שלאורך שנים היתה פה מגמה, שבה גופים שונים מקסמו את מחיר הקרקע, שתרמה לעליות המחירים", אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בעיר הנדל"ן אילת של מרכז הבנייה הישראלי.

    "התוצאה היא שהיום זוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירה וחלקם עוזבים את הארץ. הממשלות והשרים שהיו לפנינו נתחו נכון את הבעיה, ופעלו מתוך מטרה כנה לפתור את אותה, אבל היתה בעיה בביצוע ובהבאת התוצאות. השינויים שאנחנו, יחד עם שר האוצר, משה כחלון, מובילים, מביאים לתחושה בציבור שמשהו מתרחש".

    השר גלנט ציין את הפרמטרים שהובילו למשבר הדיור. "מחירי הדיור עלו במאה אחוז בשמונה שנים, בישראל 15 שנים כדי לתכנן דירה, כאשר בהודו זה נמשך רק 8 שנים ובסינגפור עד 3 שנים. דבר שלישי, 60% מהאוכלוסייה היהודית בישראל פרושה בין אשדוד לחדרה. והפרמטר הרביעי הוא שנצטרך לבנות יותר מ-1.1 מיליון דירות בעשרים השנים הקרובות".

    לדבריו, "משה כחלון ואנוכי טרם כניסתנו לתפקיד, הבנו שאנחנו במערכת ממשלתית לא פשוטה. לכן בנינו את המערכת כך שהסמכויות לנושאים המרכזיים – קרקע, משאבים כספיים ותכנון – ישבו במקום אחד. פישטנו את המבנה והתהליך. כשאתה עושה מחיר למשתכן ונותן הנחה של 100 אלף שקל יחד עם תכנון של 70 אלף דירות, המשמעות היא שהעברנו 70 מיליון שקל לאזרחים באופן מיידי".

    מהתוצאות האחרונות של המכרזים במחיר למשתכן מגלים כי יש בעפולה, בקריית מוצקין, בפסגת זאב, בלוד, בירושלים ובמקומות נוספים ירידה של מחירים ב-30%. השר גלנט ציין כי "הקרדיט ליצירת תכנית מחיר למשתכן מגיע למשה כחלון ולצוות שלו. אנחנו הורדנו את מחיר הקרקע בכ-10%. מחיר הקרקע היה מופרז מראש. והדבר השני שנולד היה שהקבלן הפך למבצע ולא יזם. אין לו כמעט עלויות פרסום, שיווק ומימון. והתוצאה בחיבור בין ההוזלה של הקבלנים ב-20% יחד עם 10% שהורדנו במחיר הקרקע מביאה להוזלה של 30% במחיר הדירות. זה זרם מים חמים לאמבטיה קרה. כמה ישפיע? אנחנו נראה".

    שר הבינוי ציין כי "היעד שלנו עד סוף השנה הוא 20 אלף יח"ד במחיר למשתכן ואנחנו נגיע כנראה ל-23 אלף יח"ד. עד סוף 2016 נוסיף עוד 50 אלף יח"ד במחיר למשתכן".

    באשר לריכוז האוכלוסיה במרכז, אמר גלנט: "עיר מדינה לא יכולה להתקיים במזרח התיכון מבחינה גיאו-פוליטית. זה נוגד את התכנית הציונית, לכן יש צורך לפרוש את האוכלוסייה".

    לסיכום אמר גלנט כי "האם באמת הדברים יוכחו את עצמם. אני מטבעי אופטימי. אני מקווה שב-20 השנה הקרובות נבנה יותר ממיליון דירות. המדינה יודעת לקחת נושא ולטפל בו, ראינו בביטחון ובטכנולוגיה. אנחנו כרגע מסתערים על נושא הבניה והשיכון ואנחנו נצליח".



    0 תגובות