יעקב אשר מאשים: "פרוש הבטיח לי את מימוש החוק הנורבגי" • האזינו

    דוד לזר No Comments on יעקב אשר מאשים: "פרוש הבטיח לי את מימוש החוק הנורבגי" • האזינו
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שתיקה ארוכה – מזכ"ל 'דגל התורה' וחבר הכנסת לשעבר יעקב אשר, התייחס הערב (שני) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' לנושאים הבוערים, לכינוס חברי 'דגל התורה' אמש ולהחלטה לקיים שוב את הועידה הארצית של המפלגה.

    "אכן, אחרי 10 שנים מכינוס הועידה הקודמת צריך לקיים שוב ועידה, דגל התורה הוכיחה בבחירות האחרונות למרות תוצאות המנדטים שכביכול לא הראו את העלייה, אבל בהחלט עלינו בעשרות אלפי קולות. אנחנו מובילים בהרבה תחומים שונים. ולכן הוחלט לעשות ועידה ארצית, יחד עם כל חברי המפלגה, אנשי הסניפים ויחד עם אלו שהצטרפו למערכת, במטרה לשחזר את הועידה הקודמת, ונעשה זאת בתקופה הקרובה", אמר אשר.

    על מכתב ראשי הישיבות שהתפרסם ביממה האחרונה שבו הם תומכים בחוק הגיוס המתוקן ובפעילות חברי הכנסת החרדים, אמר אשר כי "אין לזה שום רקע, ומדובר במשהו ספונטאני", לדבריו, "אחרי הקדנציה האחרונה שעברנו, ששם לא ידענו מתי הממשלה תיפול ונוכל לתקן את הדברים הזוועתיים שעשו לנו, יש בהחלט פרץ של שמחה ושל ששון להוקיר את נציגי המפלגות החרדיות ואת ההצלחה הגדולה של הסרת גזרת הגיוס".

    על הדיבורים הלא פוסקים סביב הצורך ב'פריימריז' ב'יהדות התורה' אמר אשר כי "אנחנו לא מדברים על זה ולא צריך לעשות זאת, כולם יודעים מה החלק של כל אחד בציבור שאותו הוא מייצג, זה קשה ומסובך לעשות פריימריז".

    על חוסר השוויון בחלוקה בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' אמר כי "יחסי הכוחות כיום בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' הם לא אמתיים, לא צריך להיות הסוקר סמית בשביל זה".

    לדבריו, "אין הצדקה בחלוקה הנוכחית, ובוודאי שזה מעיב על המציאות, וזה גם מה שעלה אמש בישיבה, זה מיותר לגמרי כי המטרה שלנו זה להיחלם יחד עם אגודת ישראל למען הציבור, ולבוא כעת ולהגיד שהמצב כיום משקף את המציאות – זה מיותר ולא נכון. ואת העוולה הזו צריך לתקן ואפשר לעשות זאת מבלי לגרוע מאף אחד".

    עוד הוסיף הח"כ לשעבר כי "קרוב ל-90 אלף איש היו בעצרת הספונטאנית של דגל התורה ערב הבחירות, אנחנו יודעים את המספרים ולא רוצים להתלות על דברים ישנים שאין מקומם אתנו".

    למרות דברי הביקורת של אשר על אגודת ישראל, הוא מבהיר כי "בדברים החשובים יש תמימות דעים בינו לאגו"י, בני אב אחד אנחנו ובאנו להרבות כבוד שמים, זה שנכנסים לדברים האלו – זו פוליטיקה ישנה שאין לה מקום".

    האם ישנה כיום אופציה להיפרד מאגודת ישראל? "לא מחפש להיפרד משום דבר ולא מחפש מריבות, המצב שקיים היום – לא מייצג ומשקף את המציאות, זה הכל, וכל אחד יודע את זה ומבין את זה, ונביע את הדברים איפה שצריך להביע ונמשיך קדימה".

    אשר התייחס גם לחוק הנורבגי שהיה אמור להכניס אותו פנימה בחזרה לכנסת, ורק בגלל סירובם הפתאומי של אגודת ישראל, החוק לא מומש, "פרוש אמר וסיכם איתי את הענין במפורש מעל גבי האתר, הוא הסביר את עצמו שזה יכול להוסיף לנציגות החרדית, אין לנו תביעה על פרוש, את הדברים אנחנו אומרים מול אגודת ישראל".

    לדבריו, "יש חוק היום בישראל, שאם יש לך מספר נציגים מסוים – אתה יכול להוסיף כוח למפלגה שלך במידה ואחד אחר מתפטר, בבית היהודי עשו זאת, אנחנו יכולים לנצל זאת וכרגע לא מנצלים, ויגע הזמן של זה, וביום שזה יקרה – נקרא אל הדגל ונחזור לפעילות. גם כעת אני בכנסת בתוך העשייה ויש ב"ה הרבה השיגים גדולים".

    עוד הוסיף אשר כי "גפני הביא את הנושא הזה אמש לידי ביטוי. זה חב לאחריני ליהדות התורה וליהדות החרדית בכלל", לדבריו, "גפני הוסיף אמש ותמה 'כמה אנחנו משקיעים בבחירות להכניס עוד ח"כ?".

    לסיום התייחס אשר למחאות האחרונות של אנשי 'בני תורה' שמפגינים סמוך לביתם של חברי הכנסת החרדים בעקבות תמיכתם בחוק הגיוס החרדי.

    "וודאי שזה לא מוסיף כבוד לאף אחד, וזה מצער במיוחד על רקע של ההרגשה והידיעה הברורה – שהסרנו מעל אלפי משפחות והורים את החשש מהרדיפה של עולם התורה. אנחנו יודעים בדיוק איך ומה שנעשה, הייתה לנו סייעתא דשמיא אדירה, יום לאחר שחוקק החוק, חששנו שתהיה מערכת הסתה נגדנו בכל כלי תקשורת, ובסוף דיברו על ח"כ חזן, וכמעט לא היינו בכותרות, זו סייעתא דשמיא שההסתה לא תפסה, ודווקא בציבור שלנו אנשים מסויימים מנסים לעלות את זה לכותרות. צריך להודות לקב"ה על הניסים הגלויים האלו".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות