מנהל ת"ת: "עד היום לא מילאתי את הדרישות ועוד לא ירו בי – זה הולך לשם"

    ישראל פריי 2 Comment on מנהל ת"ת: "עד היום לא מילאתי את הדרישות ועוד לא ירו בי – זה הולך לשם"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפולמוס שמתנהל בימים האחרונים בשאלה האם התערבות משרד החינוך בחינוך החרדי נובעת מרדיפה מכוונת או שמא ההתנגדות אליה נובעת מחוסר הרצון של המנהלים לעמוד בפני נהלים שקופים והוגנים, הביאה את הרב אורי סופר, מנהל ת"ת בנווה יעקב, להתראיין ב"מדברים אקטואליה", ולשטוח את נקודת מבטו כמנהל מוסד חינוכי.

    "יש 2 סוגים במבקרים את מנהלי המוסדות. יש את אלה שנפגעו מהמערכת, שלא התקבלו למוסדות, ואותם אני יכול לדון לכף זכות. אך יש גם את אלו החושבים שצריך לחנך את הציבור החרדי מחדש, הם חושבים שהם יודעים יותר טוב מגדולי ישראל. הם מצטיירים כביכול כחרדים, הייתי קורא להם מחלקה של תנועת 'טוב'".

    סופר טען נחרצות כי משרד החינוך מתערב בתכנים: "הנה, אני מחזיק ביד מכתב שהוצאתי כרגע מהמייל, תזכורת שנשלחה אלינו, נא למלאות שעות, לראות שעומדים בסף הדרישות של 55 אחוזים. יש שם לימודי טבע, מדעים, אומנות, חינוך גופני וכל פעם דורשים מאיתנו למלאות את זה. אפילו שיודעים שאנחנו לא לומדים אותם. עד היום לא מילאתי ועוד לא ירו בי בראש אבל זה בוודאי הולך לשם. אנחנו מרגישים את זה באוויר".

    סופר טען כי מדובר בשיטתיות מכוונת הנובעת ממטרה לשנות את פני החינוך החרדי: "הייתי בפגישה של מנהלי מוסדות עם מר שמעוני, שהוא אדם מאוד נחמד, אבל האג'נדה שלטה בקולו. שמעו את זה גם בהקלטה שהתפרסמה, שם הוא אומר שחייבים היום לטפל בחינוך החרדי, והוא אומר כי אנחנו לא חוזרים בנו מה'מה' אלא מה'איך', אולי עשינו זאת בדרך לוחצת, לא מספיק בזהירות בשום שכל בנחישות ובעקביות. אחרי כל זה באים בצביעות ובהיתממות לטעון שאין התערבות ושהכל אינטרסים?!".

    הרב סופר תיאר באריכות את הקשיים שהוא חווה, את הדרישות הגבוהות, ובעיקר העלה את התהייה, הכיצד מחוז שאמור לדאוג לחינוך החרדי מעולם לא הרים טלפון, ניסה לבדוק, להגן ולעזור לצרכים, אלא מתמקד אך ורק בביקורות, בשלילות ודרישות, ובהערמת קשיים.

    "שנים רבות הת"ת שלנו נמצא בקראוונים, איפה העזרה שלהם?! בניגוד למה שמנסים גורמים מסוימים לתאר, הת"ת שלנו מלא בילדים, כיתות מקבילות. ההורים נותנים בנו אמון לחינוך ילדיהם, הנה, לידינו בשכונה יש בית ספר 'בית רבן', צריכים לגייס אליו בקושי תלמידים, שמגיעים מכל קצוות העיר במוניות ספיישל שהמדינה מממנת, לזה יש להם כסף, אבל לנו, עושים את הכל כדי להערים קשיים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל הכבוד!
      דברים כדורבנות!
      השאלה מה תכל'ס?
      למה עדיין אין שום פגישה בין החכי"ם לבנט כמו שהובטח???

    2. 1

      עד היום אני דופק את הראש בקיר שלא לימדו אותי אנגלית ומטמתיקה ולכן אני צריך לנקות שירותים כדי לחיות והמנהל הצדיק הזה פתאום זועק מרה על חטאים