מקלב: "המחוז החרדי הוקם בחטא, הם נהפכו למנהלי המוסדות בפועל"

    ישראל פריי 2 Comment on מקלב: "המחוז החרדי הוקם בחטא, הם נהפכו למנהלי המוסדות בפועל"
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת אורי מקלב, התראיין הבוקר לבצלאל קאהן ב"מדברים אקטואליה" והתייחס למגוון סוגיות בוערות. ראשית התייחס לשינוי חוק הלאום שראש הממשלה מנסה להעביר, ושהוא חבר בוועדה שהוקמה להכנת החוק. "מדובר בצוות שצריך להגיע להסכמה. בהסכם הקואליציוני סוכם שחוק הלאום יגיע לכנסת בהסכמת כולם. יש הרבה נוסחאות לחוק. יש חוק של דיכטר, שקד, אלקין ולוין ואף אחד לא מסכים לחוק של השני".

    הוא הסביר: "על רגל אחת, הצד השווה שבחוקים, בא לחזק את הפן היהודי במדינת ישראל, בעוד שהיום הנושא הדמוקרטי והשוויוני הוא הדומיננטי. חוק הלאום בא לקחת כמה נושאים בחוקי המדינה ולהפוך אותם לחוקי יסוד. בנוסף לשפה העברית, חגי ישראל ועוד".

    מקלב הדגיש כי "זו לא ועדה של פשרות אלא של הסכמות", הוא הצהיר כי בניגוד להבטחות שנתניהו הבטיח וקיים לנציגות החרדית, אין להם מחויבות הדדית להעברת חוקי היסוד, "שם הוא הבטיח לקיים את החוקים שקידמנו, אנחנו לעומת זאת, הסכמנו לשבת, לשמוע את הנושא. אין כאן שטר חתום".

    אחת מהטענות שמקלב העלה נגד הרעיון של הצבעת ישראלים בחו"ל בבחירות לכנסת: "החיסרון הגדול זה שתעמולת הבחירות תהיה סוג של פארסה, חושש שיהיה מצב של תעמולה, פוליטיקאים יתחילו לרוץ לחו"ל לקושש קולות, ויעבירו מחלוקות מסוימות לחו"ל".

    בסוגיה הבוערת במגזר, צידד מקלב בדעתם של מנהלי המוסדות ואף ביקר את מי שמהן לבקר את מאבק המנהלים. "כמעט מרגיש את הטענות של מנהלי המוסדות. כיום המחוז החרדי ומשרד החינוך פגע בהם גם מבחינה ערכית וגם פרקטית. כשהמוסדות התארגנו ויצאו חוצץ, הגיעו עם ועדת הרבנים צריכים לקבל את הדברים כמות שהם ללא כל ביקורת. אנחנו אמונים על שמיעת קול חכמים, לא לנסות לערער, צריך לקבל".

    מקלב התעקש כי קיימת פגיעה של המשרד בתכנים של החינוך החרדי: "יש פגיעה בטוהר ועצמאות החינוך, זו לא רק ביקורת פורמלית, אלא מדברים ומתערבים בנושאים ערכיים. הם דורשים ממי שמקבל את המורות לעבודה – שיעברו דרכם, אם הפינות בגן הילדים מדי יהודיות, יש להם בעיה עם זה, פינת הנגרות במקום פינת שבת קודש".

    "כל האגף הזה הוקם בחטא, במטרה לשנות את סדרי החינוך החרדי. המגמה ברורה. אין שום קשר לאי קבלת תלמידים ספרדים או אשכנזים. הם הקדיחו תבשילם בעצמם. במקום לעצור, הם המשיכו, העמיקו, והרחיבו את הפגיעה, הרגישו שהם נהפכים למנהלים רוחניים ומנהליים של המוסדות. אנחנו מגבים את המנהלים, ואני בטוח שכל הנציגות החרדית תיתן גיבוי למאבק המנהלים".

    לסיום הפתיע מקלב וטען כי בניגוד לדרישה של ועדת החינוך שהייתה "מצומצמת וממוקדת בדרישותיה, אני, כאיש ציבור וכפוליטיקאי, לא חושב שיש בכלל מקום למחוז חרדי, צריך לעקר לשרש, לסגור אותו כליל, מהנסיון שלי ומהיכרותי איך שזה התחיל להנביט ולהשריש שורשים, לא יכול להיות לזה קיום ראוי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד

      איפה בנט בכל הסיפור?
      למה מניחים לו? הרי הובטח שתתקיים פגישה בינו לבים החכי"ם החרדיים?
      אם זה היה הפוך ווועדת הכספים למשל הייתה מתעמרת בציבור של בנט הרי הוא היה מפרק את הקואליציה? למה אין כאן יחס מקביל?

    2. 1

      על זה נאמר ובדיוק על זה "דת הון שלטון" כשיש לך את זה ביד יש שכבה של מנהלים שבעים ורבנים שמלקקים להם ועוד כמליון עניים שאפילו לחם אין להם