מתוך הפרשה: הכוח המופרז שאנחנו מייחסים לאויבינו • צבי טסלר

    צבי טסלר No Comments on מתוך הפרשה: הכוח המופרז שאנחנו מייחסים לאויבינו • צבי טסלר
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת השבוע 'וישלח' נפתחת בסיפור המפגש הדרמטי בין יעקב לעשיו לאחר שנמלט ממנו 34 שנים מוקדם יותר. בהמשך נקרא על הפגיעה בדינה בת יעקב, והנקמה שבאה בעקבותיה.

    בתחילת הפרשה שולח יעקב שליחים כדי לתת מתנה לעשיו ולהבין מה כוונותיו. הם חוזרים עם בשורות מדאיגות: עשיו מגיע עם 400 שכירי חרב ופניו למלחמה. יעקב נחרד, נערך למלחמה, שולח מתנות נוספות לאחיו ומתפלל- "קטונתי מכל החסדים… הצילני נא"…

    בסופו של דבר המפגש עצמו מרגש וכולל חיבוקים ונשיקות. הם מסכמים לעשות הפרדת כוחות, כשעשיו ילך להר שעיר הנמצא מזרחית לבקעת הירדן, ויעקב ימשיך לשכם.

    לאחר מכן כתוב " וַיָּשָׁב בַּיּוֹם הַהוּא עֵשָׂו לְדַרְכּוֹ שֵׂעִירָה". רש"י מיד מתפלא ושואל למה מספרים רק על עשיו שהלך לשעיר, ולא מציינים באשר לצבא שהגיע איתו. התשובה היא שבפועל לפני המפגש עם יוסף כל שכירי החרב נטשו אותו והשאירו אותו לבד מול יעקב, ולכן חזר לבדו. עם הסבר זה ניתן להבין את הפער בין האיומים של עשיו והחשש הגדול של יעקב מחד, והמפגש המפוייס והדביק מאידך- עשיו לבדו לא מתגבר על יעקב עם כל הפמליה שלו.

    לעתים אנו עלולים להפריז בכוחו של היריב שנראה מאיים ובעל עצמה, אולם האמונה בצדקת הדרך והתפילות מסייעות לנו ללכת בביטחון ולנצח את היריב- הפיזי והרוחני כאחד.

    שבת שלום!
    הדלקת נרות בירושלים 16:02 בחיפה 16:06 ובת"א 16:16 צאת השבת 17:20



    0 תגובות