פינדרוס: "העובדה שיש מחוז חרדי במשרד החינוך, שמי שמנהל אותו הוא לא חרדי – פסולה"

    ישראל פריי 3 Comment on פינדרוס: "העובדה שיש מחוז חרדי במשרד החינוך, שמי שמנהל אותו הוא לא חרדי – פסולה"
    20:40
    23.04.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם צה"ל נפל בצפון הרצועה; שיגורים לצפון ולדרום | חדשות החג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה שמתחוללת בימים האחרונים סביב היחס של משרד החינוך לחרדים, ממשיכה לעורר גלים. במרכז הפרשה עומד מנהל המחוז החרדי במשרד מאיר שמעוני, שמונה ע"י שר החינוך הקודם שי פירון, ושספג טענות מצד מנהלי המוסדות.

    היום פרסם המשרד מכרז חדש לתפקיד, במטרה להחליף את שמעוני, תוך שהמנהלים מנסים להוביל מהלך לבחירת אדם חרדי לתפקיד. לעומת הגורמים החרדים הרשמיים, כמו מנהלי האיגודים, המוסדות וסגן השר מאיר פרוש, נשמעו קולות רבים במגזר המבקשים להשאיר את שמעוני בתפקידו, אותו מילא – דברי התומכים – בנאמנות וביושר, תוך הגנה על מקרי אפליה בקבלה למוסדות, שהיא הסיבה העיקרית להיותו מכשול על הממסד החרדי.

    אתר 'קול חי' חשף הבוקר כי מתארגנת עצומה של גורמים שונים הנמנים על ציבור 'החרדים העובדים', הפונים לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה להותיר את שמעוני בתפקיד.

    בעצומה נכתב בין היתר: "במהלך שלש השנים האחרונות, ועם הקמתו של המחוז החרדי במשרד החינוך, החל המשרד בהידוק הפיקוח ואכיפת הנהלים על מוסדות החינוך החרדיים המוכרים שאינם רשמיים, כמתחייב בחוק, ובכך תיקן עוול היסטורי של שנים. לצערנו מתברר, שלמנהלי המוסדות ועמותות החינוך, שהיו רגילים בעבר לעשות ככל העולה על רוחם".

    הערב, ב"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', התראיין עו"ד יצחק רוזנבלום, והביע תמיכתו בדרישה להשאיר את שמעוני, תוך שהוא משתמש מחוויותיו כמנהל מוסד בעבר, להסביר את הצורך באחראי מקצועי ונטול אינטרסים.

    לעומתו, התראיין אצל אבי מימרן סגן ראש עיריית ירושלים ומנהל תיק החינוך החרדי בה לשעבר, יצחק פינדרוס, שהביע עמדה תקיפה בעד מינוי אדם חרדי לתפקיד: "יש פה דבר שהוא נשאר עדיין חלק ממדיניות לפיד", אמר.

    הוא הסביר את חומרת העניין: "עצם הדבר שיש מחוז חרדי במשרד החינוך, שמי שמנהל אותו הוא לא חרדי, עצם הדבר שיש וועדות ערר שדנים במוסדות ולא יושבים שם רבנים, הרי שהם חוטאים ולא מבינים את תפקידם. אצלנו בירושלים, לדוגמה, באגף לחינוך חרדי, יש אנשים חרדיים שמבינים עניין ומקצועיים לכל דבר".

    פינדרוס ניסה להוכיח קונצנזוס סביב המאבק: "אני לא זוכר כזה מאבק, כזה שיתוף פעולה, יצא מכתב של ועדת החינוך שהוסמכה על ידי המועצות בצורה משותפת שקראו באופן חד משמעי למנהלים: תפסיקו לשתף פעולה עם האגף".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שמעוני עשה עבודה מדהימה אסור להחליף אותו בשום פנים ואופן

    2. 2

      קוראים לו מאיר אסרף ולא מאיר שמעוני.
      מאיר שמעוני הוא מנהל המחוז של מנח"י

    3. 1

      מותר להחליף מספיק שהוא עושה בושות