מבקר המדינה: הסר את הדברות • אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: הסר את הדברות • אריאל שרפר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במקומות בהם אין גבולות הרבה יותר קל לפרוץ אותם.

    נראה שבעת האחרונה מרוב קווים אדומים שנחצו ברשת -כבר אפשר לצייר כביש המשגע שוורים- ולפיכך החלטתי לעשות מעשה ולהשתמש בכלי היחיד העומד לרשותי כעיתונאי כדי לסמן ולהבהיר כמה דברים חדשים שהועלו על קוציו של השיח הציבורי בעקבות המצב הביטחוני ורפיון הידיים הרוחני- ולהתייחס אליהם מנקודת מבטי הביקורתית שכידוע מנסה מאד לא לפגוע בשום מטרה- אך בו בעת לא מרשה לעצמה להחטיא אותה:

    1. לא תשתף לך פסל כל תמונה זהו דיבר חדש שהגיע בעקבות הנגע שפשה במחוזותינו הווירטואליים להפיץ כווירוסים (שכידוע לשר ליצמן אבל לא רק לו)משוטטים בעיקר בבתי חולים – את הרעה החולה בצורת סרטונים ותמונות פסולים לעין אנושית שמתארים בתמונות תקריב גופות ירויות ותרחישי אימה בחוצות בצורת יריות מקרוב, שלוליות אדומות ולא מדמעות של עוברים ושבים שאכלו סלק, וכתוביות שמתארות את הזוועה במילים כמו: מדהים! או אחרי שתראו את זה לא תוכלו לישון בלילה! שזו כידוע משאלת חייו של כל אדם נורמלי- לא לישון ולצפות בלופ בסרטוני אימה. ואני יכול רק לומר ששמחתי כל-כך שהראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף פרסם פסק הלכה נגד התופעה המכוערת והמבזה את כבוד המת כמו גם לעניות דעתי את כבוד החי שבמקום לתת אל לבו את משמעות הדברים – נתן לחבריו סיבות לחלומות זוועה ודיבורי שווא. אולי הפסיקה החד-משמעית של הרב יוסף שאני בטוח שדבריו משפיעים הרבה יותר מדברי- יביאו להסרת הצורך בדיבר החדש הזה- ולביעורו מחיינו הרבה לפני בדיקת חמץ.פיגוע, מד''א
    2. לא תקום ולא תיטור ברשת החברתית- הדיבר שמופר כמעט בכל רגע ורגע ומן הסתם לא ממש גורם ליהודי המסכן שהמציא את הכפר הגלובלי נטול הגבולות המוגדרים לנדודי שינה כיוון שהוא עסוק בלספור איך הבושה הציבורית התורנית מכניסה לו עוד קצת הון עצמי לחשבון שכבר מזמן חדל לעשות כי אין צורך. יש לו רואי חשבון בשביל זה. הרבה משתפים מצייצים והוגי דעות משועממים שבעבר הוקסמו מהכוח העצום של הרשת לקידום רעיונות גדולים וליצירת קשרים חברתיים המתגברים על זמן ומרחק- נחרדו לגלות עם הזמן והשעמום שכדי לזעזע את העולם לא צריך תמונות זוועה. מספיק כמה מילים פשוטות ומקלדת- ומיד העולם משתגע יותר מהרגיל, ממשלות נופלות ורודנים קמים להכין קפה, אנשים אלמונים הופכים גיבורים וגיבורים הופכים חלשים, דמיות ציבוריות הופכות לבדיחת היום, ובדיחת היום הופכת לכותרת הראשית של מחר. עזבו אתכם משאלות כבדות משקל כמו היה או לא היה. פשוט הורידו את הרעה החולה הזו מסדר היום שלכם בכך שתבחרו בזכותכם הטבעית להתעלם. אחרי הכול זה לא באמת חמור שנופל בדרך. זה רק אדם הדומה לחמור שיש לו יותר מדי זמן פנוי…

      יו"ר האופוזיציה בתגובה הולמת לדברי רה"מ

      יו"ר האופוזיציה בתגובה הולמת לדברי רה"מ

    3. לא תענה למנהיגך שלא מן העניין- מאז שנפרדנו בהחלטה מגבוה ממנהיג בעל שיעור קומה ייחודי שמאז לצערנו לא קם בישראל כמוהו- וכידוע לא היה חזק בדיבורים כפי שהוא העיד על עצמו בפני בוראו- אבל בכל זאת הצליח לסחוף אחריו שישים ריבוא ממצרים למדבר- ולהעביר אותם דרך משברים וגלים עד לארץ המובטחת- נראה שהמנהיגים שקמו לנו מאז נבחרים בעיקר על פי יכולתם לדבר ולאו-דווקא לעשות, וכל מי שלא ממש מרוצה מהבחירה מרשה לעצמו להתאמן עליהם בדיבור זול וצעקני משל היה הדובר בעל בסטה בשוק הפשפשים- אך למצער בדרך כלל מדובר בנושא תפקיד בכיר שמרשה לעצמו לעשות מאיש ציבור בכיר חוכא ואטלולא בראש כל כותרת עמוד ראשון- בלי לתהות בכלל אם התגובה קשורה לעניין או לא. העיקר להכפיש, להנמיך את הקומה, ואם אפשר אז גם לדרוך מילולית על ראשו של אדם שכל פשעו הינו שהוא עומד בראש. ומקווה שיש לפחות אדם אחד מאחוריו שנותן לו גב. אז נכון שהדיבר החדש הזה מיועד בעיקר לחכמים המיישמים את הכלל "סייג לחכמה שתיקה" ואני מודה בזאת שאיני כזה חכם כי לא תמיד אני מסוגל לשתוק- אבל לפחות אני יודע שיש כאלה שמוטב היה להם לשתוק ולא לנצל כל במה אפשרית כדי להעליב להכפיש ולהתיש כל אדם שמשוגע מספיק לרצות לקחת על עצמו תפקיד ציבורי ומנהיגותי- רק כדי לגלות שלאף אחד אין מילה טובה לכתוב עליו וגם כשבמקרה בודד כזה או אחר כבר יש זו בדרך כלל מילה שנחתכת בעריכה.

    אלו הן רק כמה "דברות" חדשות שמצאו את דרכן למרחב חסר הגבולות שפורה ראש ולענה בעיקר ברשת המסובכת שיש להיזהר לא ליפול בה.

    ומכיוון שידוע לכל בן-תורה שיש לנו רק תורה אחת בה נכתבו "עשרת הדברות" עצתי להשתמש בכלי הרשת הידועים לנו כדי לבצע "הסר את הדברות" שאינן מדברות אלינו או מדברות נגדנו- ולהשתדל להוסיף חזק ונתחזק בדברים שבקדושה- בעד עמנו ולמען ערי-א-לוקינו.



    0 תגובות