ראשוני • מלחמה על החינוך: 'החרדים העובדים' נגד 'איגוד מנהלי הסמינרים'

    דוד לזר 4 Comment on ראשוני • מלחמה על החינוך: 'החרדים העובדים' נגד 'איגוד מנהלי הסמינרים'
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שסאגת הסמינרים הלכה ונשכחה, ישנם כאלו שכבר סימנו את המלחמה הבאה. היום (חמישי) פרסם משרד החינוך 'מכרז' חדש לתפקיד מנהל המחוז החרדי במכרז במקומו של מאיר שמעוני.

    עוד קודם לכן, בשבוע האחרון התרוצצו שמועות בדבר המשך כהונתו של שמעוני, במשרת מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

    גורמים חרדים רבים ובראשם סגן שר החינוך מאיר פרוש 'איגוד מנהלי הסמינרים' – נאבקו להחליפו במועמד אחר חרדי, בטענה כי ראוי שחרדי יאייש את התפקיד.

    פרוש. צילום: מאיר אלפסי
    ,

    מאיר אלפסי

    דיונים רבים התנהלו בענין בבתי משפט, ובית האזורי בירושלים קבע כי במכרז לתפקיד יוכלו להתמודד גם מועמדים חרדים.

    השבוע, הכחיש שמעוני את הפרסומים כי שר החינוך נפתלי בנט החליט להדיחו, ואמר כי עד תוצאות המכרז החדש – הוא מתכוון להשאר בתפקידו.

    אולם, גורמים שונים הנמנים על ציבור 'החרדים העובדים', יצאו ביממה האחרונה במאבק להשארתו של שמעוני בתפקיד, בטענה כי אלו המעונינים להדיחו עושים זאת מתוך אינטרסים בעייתים.

    בעצומה שעתידה להשלח לשר החינוך נפתלי בנט – נכתב כי "במהלך שלש השנים האחרונות, ועם הקמתו של המחוז החרדי במשרד החינוך, החל המשרד בהידוק הפיקוח ואכיפת הנהלים על מוסדות החינוך החרדיים המוכרים שאינם רשמיים, כמתחייב בחוק, ובכך תיקן עוול היסטורי של שנים. לצערנו מתברר, שלמנהלי המוסדות ועמותות החינוך, שהיו רגילים בעבר לעשות ככל העולה על רוחם, המצב החדש לא נוח. והם גייסו את כל כוחם הפוליטי בשביל להחזיר את המצב אחורה. כך הגענו למצב של דרישה שלהם להעביר את מנהל המחוז החרדי, מר מאיר שמעוני מתפקידו, ולמנות במקומו אדם משלהם לתפקיד, למענו הורדו דרישות הסף לרמה תקדימית כמו אי-צורך בתואר שני כתנאי קבלה".

    לדעתם של יוזמי העצומה, רבים מבני הציבור החרדי יפגע מהדחתו של שמעוני, "חשוב שתדע", כתבו עוד בעצומה, "כי רבים מאד מבני ובנות החברה החרדית, מוצאים את עצמם נפגעים מהמהלכים האלה, שנעשים כתוצאה מכניעה לפוליטיקה ולאינטרסנטים, תוך כדי אי התחשבות בצרכים האמיתיים של הציבור".

    לדבריהם, הדחתו של שמעוני תפגע בין היתר בטיפול במניעת אפליה על רקע עדתי או חברתי – אפליה של ספרדים, של חרדים עובדים ושל חרדים המשרתים בצה"ל.

    לסיום נכתב בעצומה כי, "יודגש, שבניגוד לטענות העסקנים ומנהלי המוסדות, לא היה שום שינוי ברמת ההתערבות בתכנים הנלמדים בבתי הספר החרדיים, על ידי משרד החינוך והמחוז החרדי! אין היום יותר התערבות בתכנים ממה שהיה בעבר. רמת הפיקוח על הניהול הפרוצדורלי של המוסדות היא זו שהשתנתה, טיב השיקולים המינהליים והליכי קבלת התלמידים. נושאים חשובים מאד, שיהא רע לכולנו אם יחזרו לאחור", לדבריהם, "במהלך כהונתו, דאג מר שמעוני שכ-1000 בנות לא תשארנה בבית, שעקרון השוויון בחינוך יישמר, ואף טיפח את הזרם הממלכתי-חרדי".

    גורמים המתנגדים להשארתו של שמעוני אמרו ל'קול חי' כי "'איגוד מנהלי הסמינרים' פועל וכפוף לדעתם של גדולי ישראל, ולועדת הרבנים לעניני חינוך שפועלת בהנחיית גדולי ישראל, בכל דור קמו אנשים שיצאו נגד החלטות גדולי ישראל והם אינם נקראים בכלל 'חרדים', כך שבסוגייה הזו – רק גדולי ישראל יחליטו וינחו את הגורמים הרלוונטים".

    ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מר מאיר שמעוני מונה כממלא מקום מנהל המחוז החרדי עד אשר ימונה מנהל קבוע. יצויין כי בית המשפט אישר לקיים את המכרז למינוי מנהל המחוז החרדי לפי תנאי הסף, שפורסמו מראש. המשרד יפרסם את התנאים בציבור כאשר יתפרסם המכרז".

    יו"ר וועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שנדרש לעניין אמר לאתר קול חי כי "אפשר לומר מה שרוצים על מאיר שמעוני. העובדות מדברות. 1000 בנות משובצות בסמינרים ולא ממלאות כריות בדמעות ולא ראינו שהסמינרים התמוטטו".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אי אפשר לסמוך על מנכ"ל חרדי אצל החרדים אפליה ושחיתות זה חלק מהחיים אני מדבר בתור אברך חרדי שנפתח לו השכל

    2. 3

      דוס, אם באמת נפתח לך השכל, אז היית אמור לכתוב "אצל חלק מהחרדים…".
      כנראה שיש לך עוד חלקים בשכל שצריכים להיפתח, איחוליי!

    3. 2

      שמעוני אחלה גבר. לא לעסקונה החרדית!

    4. 1

      בטח כפופים לרבנים…. מעניין מי הציג את הנתונים (כמה מהם כנתונים וכמה…) איך ומה היו האינטרסים שלו לכך….
      דדדדדיייייייייייי!!!!!!
      איגוד מנהלי הסמינרים המושחתים שנותנים ידם לשפיכות הדמים הזו- של אי קבלת בנות טובות ומצויינות לסמינרים רק בגלל מואם או עיסוק הוריהם וכד'….
      הציבור לא מטומטם ולא מפגר!!! הוא מבין טוב מאוד שיש לכם אינטרס גדול- ענק להכניס מישהו משלכם, מתוך ה'עסקונה' שלכם, לתפקיד זה, כי באמת זה לא נוח שיש מישהו שבודק שאין אפליה, ועוזר לכאלו שמופלים על לא עוול בכפם…..
      מר שימעוני לפחות עשה משהו עם האפליה- הוא היה מוכן לשמוע, ולפעול….
      בקיצור כל הציבור מבין מה בדיוק האינטרס שלכם- לא הרבנים, לא ההתערבות התכנים, ולא שום גיבוב שיקרי כזה או אחר!!!
      רק האינטרס האישי שלכם!!! להקל עליכם את ביצוע האפליה העדתית והגזענית!! ולהמשיך לעשות ככל העולה על רוחכם (בהדגשה על רוחכם, כי בטוחני שלא הייתה הוראה מאף רב שהוא חלילה וחס על שפיכות הדמים הזו שנעשית באפליה, ולא לעוד כמה דברים…)!!!!!!!
      בקיצור- נמאסתם!!!!!!!
      מקווים ששם במשרד החינוך ושר החינוך (שאף שהוא אינו חרדי- נראה שאיכת לו יותר מכלל הציבור החרדי, ולא רק לדאוג לאינטרסים המכוערים שלכם….)
      יתעשתו, ויבינו שגם אם מחליפים את שימעוני- לא להחליפו במישהו שלכם בשום אופן!!!! רק מישהו שלא יפחד ולא יכנע לכם בעד שום דבר שבעולם, וידאג לתיקון האפליה, ולחלוקה הוגנת במתן סיוע וכד' לכלל המוסדות החרדים!!!