סגן השר כהן: "מחקנו את החרפה של שלטון לפיד" • הראיון המלא

    דוד לזר No Comments on סגן השר כהן: "מחקנו את החרפה של שלטון לפיד" • הראיון המלא
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שתקציב המדינה עבר בכנסת והנציגים החרדים שהיו שותפים לבנייתו – נשמו לרווחה, סגן שר האוצר איציק כהן, התראיין הבוקר (חמישי) לבצלאל קאהן ולדוד חכם ב'מדברים אקטואליה' וסיפר להם על תחושותיו ועל 'מאחורי הקלעים' של העברת התקציב ומחיקת טביעת האצבע של יאיר לפיד – שדאגה לחבל בכל הקשור למגזר החרדי.

    עשית עבודה שקטה בכל הקשור לתקציב? "כן, ברוך ה', הייתה סייעתא דשמיא, היו הישגים רבים, מחקנו את החרפה של השנתיים ומשהו של השלטון הקודם של לפיד, לא יאמן, הם עברו סעיף סעיף ומחקו את כל מה שקשור לעולם התורה, ואת כל זה היינו צריכים לתקן".

    לדבריו, "חזרנו והוספנו על מה שהיה ב2012, וגם בקצבאות יש לי בשורה, לדעתי, תוכנית החיסכון היא דבר גדול, אני וליצמן עבדנו עליה קשה".

    אתם מזכיר את 'תוכנית החיסכון', האם אתה לא חושש מהאופציה שתבוא ממשלה אחרת ותהרוס הכל ותבטל את הדבר הזה? "לא, זה חוק, בחקיקה ראשית, אין סיטואציה של מישהו שיבוא ויבטל תוכנית חיסכון של ילדי ישראל, זה מעוגן בחוק ותאמין לי שחשבנו את מה שאתה אומר, ובא נהיה רגועים".

    איך פתאום יש כסף באוצר לכל האינטרסים החרדים?, "כל סיפור התקציב הוא שיקול דעת וסדרי עדיפויות, אם מחליטים לתקצב פרויקט מסוים זה מול משהו אחר, לא הדפסנו פתאום כסף, אלא שונו סדרי העדיפויות".

    כהן סיפר על הביטוח לאברכי הכוללים שהוא מתכנן לקדם בימים הקרובים, "מכאן והילך ממשיכים בכל הכוח להוציא את זה לפועל. גדולי ישראל ומרן הרב עובדיה זצ"ל תמכו בזה".

    "מדובר בקרן של חצי מיליון שקל שאם חלילה קורה משהו ואברך נפטר, האלמנה תקבל כ5 אלף שקל בחודש ל15 שנה", מסביר סגן שר האוצר, ומוסיף כי "קבענו פגישה עם שר החינוך בנט, שאמור לחתום על זה, כל עשרות האברכים נכנסים בזה בלי בדיקות רפואיות ובלי בדיקות. זה בהחלט יכול להביא מזור להרבה משפחות".

    מה תעשו כעת אחרי שהתקציב עבר?, "נבצר את ההישגים, להגדיל תורה ולהאדיר ויש עוד המון תוכניות, יש הרבה עבודה. דיור, רווחה, זה שהתקציב עבר – העברנו את המספרים, אבל כעת צריך להוציא את זה לפועל, ולוודא שזה מגיע לאן שצריך להגיע, יש הרבה עבודה".

    כחלון הרבה לפרגן לך, הוא אמר שאת התקציב הזה אתה העברת, מה אתה חושב על דבריו? "עשינו את זה ביחד עם דרעי יו"ר התנועה והשר כחלון, יחד עם כולם".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות