הרב שלמה אבינר בעד הקלות לפלסטינים • הראיון המלא

    דוד לזר 2 Comment on הרב שלמה אבינר בעד הקלות לפלסטינים • הראיון המלא
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דקות לפני שהוא נכנס לשיעור היומי הקבוע שלו, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת 'עטרת ירושלים' ורבה של בית אל א' התייחס הבוקר (חמישי) ב'דברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' לחוק הגיוס המתוקן שעבר השבוע בכנסת ואמר כי לפיד גרם לכך שפחות חרדים הלכו להתגייס.

    אחד ממתנגדי חוק הגיוס המתוקן הוא ח"כ אלעזר שטרן, שחרף וגידף את לומדי התורה, והנה הוא מגידוליה של הציונות הדתית?

    "אני לא אחראי על מה שהוא אומר, תשאלו אותו ישירות, אני לא הדובר שלו. אני רק יכול לומר מה דעתי".

    "יש 2 נקודות, א', אי אפשר לכפות על החרדים שירות, זה חייב לבוא מתוך אמון, כל שנה התגייסו יותר ויותר חרדים בתוכניות מתאימות, שחר כחול והנח"ל, וזה בא רק מתוך אמון".

    "והנה שהחל חוק הגיוס של לפיד, התגייסו פחות חרדים ובגלל שכפו עליהם הם סרבו, השיגו בדיוק ההיפך, לא כל דבר אפשר לעשות בכוח, יש דברים שאפשר לעשות רק מתוך אמון והבנה הדדית, אני שמח שביטלו את הגיוס בכפייה".

    הרב אבינר המשיך לפרט, "הדבר השני הוא, האם מי שלומד תורה – האם הוא צריך להתגייס או לא? אנחנו אוחזים בשיטת הרב צבי יהודה קוק, דחייה כן ופטור לא, אבל כל זמן שהאדם לומד תורה – צריך לתת לו ללמוד תורה, כי צריך במדינה אנשי משק ואנשי תורה".

    "אבל גם מי שלומד תורה, ביום מן הימים צריך להתגייס, אבל כל זמן שלומד תורה אסור לו להפסיק ללמוד", אמר.

    אם אותו אדם יחליט כל חייו ללמוד תורה?, "החשבון הוא אישי, שיעשה חשבון אישי", ענה הרב אבינר לשאלת המראיינים.

    האם בכלל בן תורה מתאים לצבא?, "זו הנקודה הראשונה שהזכרתי, הכל איך צריך להיות מתוך אמון ושיקימו בצבא יחידות שהחרדים נותנים בהם אמון, שלא יקלקלו את התורה. אני אבל לא הדובר של הרבנים החרדים".

    "הצבא לא הכל אחיד, יש יחידות במצב יותר טוב ויש במצב פחות טוב, אדם ששואל אותי לאן ללכת אני אומר לו שילך ליחידה שהוא יוכל להיות בה עם הכי הרבה יראת שמים".

    ומהנושא הצבאי, הדיון הלך לנושא המדיני ותגובת ישראל מול הטרור הפלסטיני.

    מה דעת הרב על הדיבורים בימים האחרונים, על מחוות לפלסטינים? "יש סברא לומר שככל שמצבם הכלכלי שלך הערבים מבוסס, הם פחות עוסקים בטרור, אבל אם אין להם פרנסה אין להם מה להפסיד, אבל אם הם מתפרנסים כמו שצריך הם מפסיקים ומונעים את הטרור".

    "זו סברא נכונה ששמעתי מהרבה תושבים, שבגלל שהם רוצים להמשיך ולהתפרנס – הם לבד מונעים את הטרור. כדאי לדון אם היא נכונה וצריך לזה באמת מבחן סטטיסטי, הרבה אנשים אבל אמרו לי את זה מניסיונם".

    עוד הוא הוסיף כי "האמירה שלנו שארץ ישראל היא שלנו היא אמירה חלשה מאוד וזה מה שגורם לטרור, צריך לומר את זה ברור, זו המדינה שלנו, אנחנו לא מוכנים לתת שום דבר לאף אחד, תוכלו ללכת לכל מקום בעולם. מי שרוצה להיות כאן בלי לעשות רצח – שיישאר. או שיהיו כאן נאמנים או שיחפשו מדינה אחרת. מסירת שטחים רק תגרום להפך, הם יעשו יותר טרור".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה שלא אוהבים לפרסם:
      1. הנער שרצח את בניטה ואת הרב לביא היה בן לאחד מעשירי רמללה!
      2. היה עוד רוצח שעבד בקוקה קולה
      3. הרוצח של קרישבסקי- משרה בינונית בבזק.

    2. 1

      הרבה מהמחבלים בגל האחרון עבדו לפרנסתם, וזה לא מנע מהם להרוג ולההרג
      לרובם יש עבודה ופרנסה .
      אלו שבאים לבצע פיגוע זה לא המתוסכלים מעזה