מיליארדר שילם 170 מיליון דולר בכרטיס אשראי וקיבל טיסות ללא הגבלה

    ישראל פריי No Comments on מיליארדר שילם 170 מיליון דולר בכרטיס אשראי וקיבל טיסות ללא הגבלה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החיים של ליו ייצ'ן מרתקים וססגוניים יותר ממה שתעלו בדעתכם. הגבר הסיני בן ה – 52 החל את חייו במחוז סיני נידח, העביר את שנותיו הצעירות כנהג מונית, ובמהפך בלתי אפשרי, הפך באורח פלא – ע"י השתלבות בעסקאות עתק – למיליארד בסדר גודל עולמי.

    מבין שלל התחביבים והגינונים שסיגל המתעשר הפתאומי לעצמו, בולט תחום האומנות. ייצ'ן רכש בשנים האחרונות מספר גדול של פריטי אומנות נחשבים, ומסע הרכישות שהפך לאובססיבי הגיע לשיאו, כשבמהלך שהדהים את עולם האומנות, רכש במכירה פומבית ציור של הצייר המפורסם מודליאני, תמורת 170 מיליון דולר, סכום שיא למכירות, והשני בגובהו בעולם.

    ואם חשבתם ששיגיונתיו הביזאריים ורעיונותיו היצירתיים של המיליארד הססגוני ייאלמו דום ביראת כבוד, כשמדובר בעסקה ענקית שכזאת – מסתבר שאינכם מכירים את ייצ'ן.

    המיליארדר החליט לשלם את מלוא 170 מיליון הדולרים, באמצעות כרטיס אשראי Centurion של אמריקן אקספרס, בחלוקה לשנים עשר חודשים, ומה הוא הרוויח מזה? – טיסות חינם למשך שנה שלימה לו, למשפחתו, לילדיו ולכל צאצאיו.

    על פי המקובל בחברות האשראי, ניתן להמיר נקודות ל'מייל' שמזכה בכרטיסי טיסה. לפי החשבון, ה"גיהוץ" הנדיב יעניק לו 2 מיליארד נקודות אותן הוא יוכל להמיר ל-132 מיליון מייל. לשם ההמחשה, כרטיס הלוך ושוב מלונדון לניו יורק עולה 180 אלף מיילים, כך שליו יוכל לעשות זאת 733 פעמים. אם הוא יתפשר ויטוס במחלקת תיירים הוא יוכל לעשות זאת 2,200 פעמים.

    לא על כל תמיהותיכם למקרא הידיעה המוזרה הזאת נוכל לענות, אך לפחות לשאלה: מדוע מי שהונו נאמד במיליארדים "נאלץ" לטוס כאחד העם ואינו מחזיק במטוס פרטי – נוכל לענות. בראיון שנתנה בעבר אשתו, בו נחשפה כמניע העיקרי שעומד מאחורי אספנות האמנות, אמרה: "כל החברים שלנו קנו מטוסים פרטיים, הוא אמר שגם הוא רוצה לקנות מטוס. לא הסכמתי. אמרתי לו, בוא נשקיע עוד כסף ונקים מוזיאון. זה יועיל לשנחאי ויועיל למדינה".



    0 תגובות