ח"כ מוזס נגד משרד החינוך: "נשארה שם רוח המפקד של שי פירון"

    ישראל פריי 1 Comment on ח"כ מוזס נגד משרד החינוך: "נשארה שם רוח המפקד של שי פירון"
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תקף הערב ב"מהדורה המרכזית" את משרד החינוך, וקבל על הדרג הפקידותי, שלדבריו, פועלים נגד הציבור החרדי. "רק אתמול קרה דבר נוראי, בירושלים הייתה חלוקת פרסים במרכז מיסיונרי כשעל הלוגו מתנוסס הלוגו של המחוז החרדי. רוח המפקד הקודם פירון עדיין נותרה, איבדו כל בושה זה לא ייאמן זאת דוגמית קטנה לחוסר רגישות שלהם".

    מוזס הוסיף כי: "הייתה מדיניות, ייקח קצת זמן לטהר את האווירה, בסוף זה יטוהר. משרד החינוך הוא משרד אדיר לחינוך החרדי שהנשמה תלויה בו. לא יכול להיות שלא יהיו בו אנשים משלנו שמכירים ונושמים את החינוך החרדי".

    הוא תיאר התנהלות מתנכלת: "אחרי כל ההבטחות שכבר מתקבלות, כשזה מגיע ל'מעיישה', פתאום צריך לשאול יועץ משפטי, ואז זה מתגלגל מפקיד אחד ליועצת אחרת, וכך זה מתמוסס. צריך להתמודד. כשאני הייתי בזמנו שסגן של גדעון סער במשרד, היינו מתגברים. אצלו הייתה אווירה אוהדת. סער היה איש חזק, אם הגיעה אלינו תלונה – סידרו את העניינים בהקדם. הפיתרון יבוא רק אם השר ייטול יוזמה ואנחנו נעמוד לצידו".

    הוא המשיך לפרט את ההתנכלויות: "כל מה שצריכים לעשות, לדוגמה, כשצריך לחדש רישיונות מחדש, צריכים לעשות את כל התהליכים מחדש כל פעם, לשלם ליועצי בריאות ומה שאתה רוצה, יכול להיות אותו בית ספר חצי ממלכתי וחצי חרדי, הם לא צריכים לעשות מאומה, כתוצאה מזה הרישיון מתעכב, התקציב מתעכב, המינוס גדל והעניינים מסתבכים".

    בסיום דבריו התייחס ח"כ מוזס לעתירות שהוגשו נגד התיקונים בחוק הגיוס: "חושב שאם הבג"צ יהיה רציני, הוא יראה שאין לו שום סיבה לשנות את החוק. החוק לא הרחיק לכת ולא השיב את המצב לחוק טל שצריך לפסול, הרי היועץ המשפטי של הממשלה ושל משרד הביטחון תמכו. כל מה שביקשנו זה שמי שמחליט על יציאה למלחמה הוא זה שיחליט על הצורך בגיוס בחורי ישיבות, ולא להחליט היום בצורה שרירותית להחליט היום ל – 2017. אם השכל הישר יעבוד – לא יהיה להם סיבה לשנות את זה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      ישר כח לרב מוזס שיש לו את האומץ לומר את הדברים באופן ישיר
      הלוואי שכן יקומו ויעשו כולם
      אני, כותב שורות אלו בלב שותת דם כמנהל שמכר את דירתו
      בכדי להביא משכורות לעובדות
      כן, זה אמיתי! ואין לי יותר מה למכור!
      ולא פחות מצמרר שעד כה לא היה למי "למכור" את הדברים
      כאשר המציאות עד עתה הייתה מוסתרת מהציבור שאף שוסה על
      ידי כל מיני עסקנים שפחדו מפתיחת התיבת פנדורה ודאגו לכסותה,
      אין יותר מצב מקומם מזה בפרט למי ששילם מחיר אישי כל כך כואב!
      אני מקווה שהסיוט-סיפור הארוך מאוד ומצמרר שקיפלתי בכמה מילים
      יזיז משהוא אצל העסקנים שיצאו למלחמה בעניין גורל החינוך החרדי (והמנהלים שהפכו ממש לקרבן ציבור)מבחינה גשמית ורוחנית ולא יסתפקו בהצהרות ודיבורים.
      צריך להפנות את הדרישה באופן תקיף לשר החינוך:"עצור את ההשתוללות של פקידי משרדך מהרישוי ומהחשבות מהמחוז החרדי ומכל מקום שהם נמצאים, והחזר את התקציבים הגזולים, ובאם לא אין קואליציה!!!"
      את זה יש להשמיע גם בדחיפות בפני ראש הממשלה שמחזיק במשרד הכלכלה
      שפשוט משתולל ומתנפל על המוסדות החרדים בעיצומים כספיים מפלצתיים שממוטטים את המוסדות, וכל זה בשל אי עמידה בתנאי שכר ואפילו אי עמידה בכללים טכניים בלבד בזמן שאותה מדינה שקונסת במשרד הכלכלה היא האשמה שקופצת את היד האחראית על תקצוב במשרד החינוך!
      הצילו!!!