הגאון רבי משה מאיה: "תוקפי הרב זמיר כהן היו נראים כיראי שמים, עם זקנים"

    ישראל פריי 1 Comment on הגאון רבי משה מאיה: "תוקפי הרב זמיר כהן היו נראים כיראי שמים, עם זקנים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי משה מאיה, מי שבבית הכנסת שלו בדרום תל אביב, הותקף אתמול הרב זמיר כהן, שסיים שיעור תורה במקום, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והשמיע כאב עמוק מהפגיעה בכבוד התורה: "נחצה קו אדום קשה מאוד", דברי הרב.

    הרב נתן רקע לאירוע: "מדי פעם הידברות עושים כנסים בבית הכנסת שלנו, שהוא אחד מהמקומות המרכזיים לתורה בעיר, השיעור מושך קהל גדול וזה מחייה את תל אביב", כאן עבר הרב לתאר את פרטי האירוע, והביע שאט נפש ומחאה רבה.

    "רשב"י אמר, ראיתי בני עלייה והם מועטין, …אם שניים הם אני ובני עמהם", ציטט הרב, והמשיך, "ועל אותו רבי אלעזר שמי יכול לעמוד על גדולתו וקדושתו, מסופר בחז"ל, כי לא רצה להיקבר מחשש לתולעים, וכך היה שוכב בעלייה, ואשתו הייתה מטפלת בגופתו ומשחקת בשערו, יום אחד ראתה שיצאה תולעת ונבהלה מאוד, ובלילה הגיע רבי אלעזר לאשתו ואמר לה: אל תדאגי, מגופי לא יצאו תולעים. הסיבה שיצאה תולעת היא בגלל שפעם אחת הייתי נוכח בביזוי תלמיד חכם, ולא מחיתי".

    "מי יכול לתאר את גדולתו של רבי אלעזר, וכל זה לא עזר כשהוא שמע על ביזוי ת"ח ולא מיחא, על זה יצאה תולעת. רבש"ע, איך זה נעשה כ"כ קל בעולם? איפה ירדנו? כל היראת שמים ואהבת תורה לאיפה פרחה? פעם היה אדם מוסר נפשו על כבוד ת"ח, היום כל אחד עושה דין?!".

    הרב המשיך לזעוק: "בשביל מה הם מבזים, צועקים, מרימים יד, אין לי שום הסבר לזה. הם נראים כיראי שמיים עם זקנים – הם יבואו להכות רב בישראל? כל היהדות החרדית ושומרי המצוות צריכה לעשות חשבון נפש, לאן אנחנו יורדים? ברגע שכבוד התורה יורד אין כלום. אם אין מורא רבך אין מורא שמים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה
      ולוואי ויצאנו ידי חובת מחאה