אור הנר • עובדיה חממה בראיון לקראת הפרויקט המשותף "שירת הארץ"

    ישראל כהן 1 Comment on אור הנר • עובדיה חממה בראיון לקראת הפרויקט המשותף "שירת הארץ"
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים מתקשים לעכל את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אור הנר: עובדיה חממה וגד אלבז מאירים בסינגל נוסף לקראת הפרוייקט המשותף "שירת הארץ" // ראיון עם עובדיה חממה

    איך נולד החיבור בינך לגד?
    "החיבור עם גד אלבז נולד לפני כ15 שנה. אני חיפשתי זמרים שישירו משירי. גד עבד באותו אולפן והצעתי לו לשיר את "כשהדמעות זולגות" הוא הסכים ובכך קשרנו את גורלנו זה בזה הוא שר כלכך יפה וגדול ומרשים.

    בהמשך הוא שר לי נפלא את תפילה לדרך, היה שותף למניין ההוא של אנא בכח ועוד שירים רבים וטובים. זו רק היתה שאלה של זמן מתי יבשיל הרגע לפרוייקט משותף.."

    מה הייחודיות בפרוייקט החדש שלכם?
    "באלבום "שירת הארץ" גד אלבז מוסיף לי כנפי רוח בהגשתו הנפלאה.הוא בעל יכולת מרשימה.אני אוהב גם את השילוב ביננו, הוא יודע להעיף את הפזמונים גבוה גבוה..אז יש גם דואטים ויש גם שירים בהם אני נאלם דום למולו. יש לו את ניגון התפילה באופן טבעי.

    בסופו של דבר אסופת השירים שבחלקה נכתבה תוך כדי יצירת האלבום מספרת את חיינו כאן בארץ הקודש בכל מובן ולכן קראנו לפרוייקט "שירת הארץ". שירי זכרון, תפילות מהמקורות, שירי תהייה, הודייה אמונה וכיסופי גאולה. נפש יהודי הומייה במובן הרחב ביותר".

    יצאו כבר מספר שירים מתוכו, מתי האלבום יצא לאור?
    "האלבום צפוי לצאת בחודשים הקרובים."

    ואם כבר אור, כעת יוצא "אור הנר" שהלחנת למילותיו של הרב קוק.

    "לפני כמה שנים הוצאתי אלבום (מרחבים) שכולו לחנים למילותיו של הרב קוק, את הטקסט הזה קיבלתי לפני כשנה כברכה ביום הולדתי, כנראה שכך הוא היה צריך להגיע אלי בשביל שאעביר אותו הלאה אל העולם כולו"

    מילות הקסם של הרב קוק: "ואין כימי החנוכה אשר בפתח, ימי החורף הקצרים, בהם רב משך החושך על האור, להדליק לנו את הנשמה ואת החנוכיה באורות של תקווה, הבאים לגרש את החושך הייאוש הגדול"



    1 תגובות

    מיין תגובות