הסיפור הטראגי של 'הלמדן האמיתי' מרובע ז' באשדוד

    ישראל אוחיון 11 Comment on הסיפור הטראגי של 'הלמדן האמיתי' מרובע ז' באשדוד
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים מתקשים לעכל את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרגדיה נוראה עברה על משפחת מקיס, כאשר ביום שני האחרון נפטר בן המשפחה כשהוא בן 22 בלבד, ולאחר מסכת ייסורים קשה של שלושה שבועות בלבד, במהלכן השפיעו ייסורי התופת על בריאותו האיתנה של יפתח, והמחלה הארורה ניצחה את שמחת החיים המוכרת שלו, וגדעה את מסכת חייו הקצרה, שהפכה לטרגדיה קשה עבור משפחתו התומכת.

    יפתח אמי הוא בחור ישיבה שהתחנך וגדל ברובע ז' באשדוד, ולאחר מכן נסע ללמוד בירושלים בישיבת באר יהודה, חבריו מספרים על בחור מלא בשמחת חיים, שהיה בריא לחלוטין. "אין אדם שביקש סיוע ועזרה ויפתח לא היה שם בשבילו" אמרו בני המשפחה, בתור בחור שלומד בישיבה נחשב יפתח מבכירי הבחורים, 'למדן אמיתי' היה הכינוי שלו, "הבחורים הצעירים היו מקנאים ברצון שלו לשבת ללמוד תורה" אמר הרב של יפתח במהלך ההספד המרטיט.

    לפני שבע שנים בחודש כסליו שבשנת 2008 נפטר אביו אהרון בפתאומיות, כאשר יפתח שהיה מחובר מאוד לאביו היה בן 15 בלבד, לאחר תקופה קשה שעברה על המשפחה, חזר יפתח לישיבה והחליט לכתוב ספר עם חידושי תורה לעילוי נשמת אביו, "ים אהרון" נקרא הספר, האותיות ים הן ראשי תיבות של יפתח מקיס.

    שלושה שבועות לפני שנפטר, חש יפתח בכאבי ראש עזים שהתלוו במעט הקאות ובחילות, אך הוא היה בטוח שהכאבים יחלפו לעומת שבאו, אלא שהמצב הלך והחמיר, מה שאילץ את בני המשפחה לאשפז אותו בבית החולים, בדיקות הדם השגרתיות לא בישרו טוב, כשהרופאים לוקחים את בני המשפחה ומספרים להם כי ליפתח יש את המחלה הנוראה והארורה, מצבו המחמיר הוביל לחוסר האופטימיות של הרופאים שכבר למחרת הודיעו לבני המשפחה כי ליפתח נשארו שעות ספורות. "לא נתנו למה שהרופאים אמרו לייאש אותנו" סיפר אלון גיסו של יפתח, "ערכנו תפילות, וביקשנו מעם ישראל לבקש עליו רחמים" אמר, ואכן מצבו של יפתח יתייצב מעט, עד כדי כך שהוא חזר להכרה מלאה.  אך לא לזמן רב, ביום ראשון בערב עוד שוחח עם בני משפחתו שישבו סביב מיתת חוליו, בן משפחתו סיפר כי יפתח היה ערני לחלוטין ושוחח איתנו, אך באורח פלא תוך כמחצית השעה  חלה החמרה פתאומית במצבו הרפואי כשהוא מורדם ומונשם, הובהל למחלקת טיפול נמרץ שם קרסו מערכות גופו והוא נפטר.

    "לא תיארנו לעצמנו שכאבי הראש והבחילות עליהן דיבר לפני שאושפז, יובילו לקריסת מערכות פתאומית" סיפר אלון, "המשפחה שבורה מהמקרה הקשה, בקושי התאוששו מהפטירה של אביהם וכבר נפלה עליהם הטרגדיה הנוראה", "בדיוק בחודש כסליו לפני שבע שנים היה זה אביו, ועכשיו מתאבלת המשפחה על הבן שהיה כל כך מחובר אליו" סיים אלון וסיכם את שלושת השבועות הקשים והאחרונים בחייו של יפתח אמי מקיס שהובא לקבורה ביום שני האחרון  בבית העלמין באשדוד, כאשר רבי הישיבה בה למד וקרובי משפחתו סופדים לו וממררים בבכי על האובדן הקשה והגדול.



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      "המקום ינחם אותם" עצוב לשמוע במיוחד שמכירים מדובר במשפחה נפלא מקווים שזו הצרה האחרונה לעולם ובפרט לאשדוד

    2. 10

      השם ישמור
      המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו עוד מכאוב אמן

    3. 9

      תלמיד חכם אמיתי זך נקי צדיק וטהור…
      שיגן על כל המשפחה ועל עם ישראל בכלל.
      ושיאמר ה' די לצרותינו…

    4. 8

      עיני עיני יורדה מים.לו יהא ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה על היי גברא תלמיד חכם יומם ולילה.אין לנו ספק שהקב"ה נטע שושנים והוריד גשם והשושנים פרחו ופרחו ויצא פרח מיוחד במינו יפה וצבעוני עם ריח ניחוח שניכר למרחקים ואז ירד דודי לגנו וקטף את הפרח היפה והנעים עם ריח ניחוח שלא עמד בפיתוי לקח אותו לידו להנות ממנו.היי מה כאב ירד לנו במשפחה ליבנו עם המשפחה .עם האמא הגדולה והצדיקה שצריכים ללמוד ממנה רבות.מי יתן ותנוחמו מן השמים ולא תוסיפו לדאבה עוד.

    5. 6

      יפתח ז"ל היה חבר כיתתי ותלמיד כיתתו של אבי שיבלחט"א והתבלט במידותיו האצילות ובתרומתו העצומה לזולת תוך כדי שקיעות ועומק בלימודיו, "דודי ירד לגנו ללקוט שושנים" הקב"ה בא לעולמנו זה וקטף את השושנה הכי יפה", זאת אבידה קשה, שיהיה מליץ יושר עבורנו שיאמר הקב"ה לצרותינו דיי ותנחומים למשפחה היקרה

    6. 5

      גיס יקר כל מילה מיותרת, כל מילה רק תמעיט מערכך…..
      יפתח, אתה תחסר בחיות שלך, אתה תחסר בחיוך שלך, בעזרה שלך, בכל צעד אתה תחסר….אתה אהוב על הבריות אתה חסר לכולנו.
      אני לא מאמין שאני כותב את זה, אני מרגיש בחלום הלוואי שהתעורר והראה שהכל שווא…
      גם בעודך גוסס במיתתך בקשת ממני שאתפלל עליך "שאתה רוצה לחזור לישיבה", לא ביקשת להיות בריא ולצאת מביה"ח אלא שאתה רוצה לחזור לישיבה, תמיד בראשך היה תורה ויראת שמים.
      יפתח היקר, מי ישחק עם האחיינים, מי ישמח אותם, מי יקנה להם ממתקים והפתעות…
      יפתח תודה על הכל עשית לנו ולי בפרט המון, אם הייתי יודע שעד גיל 22 אתה תהיה איתנו הייתי מנצל להיות לצידך יותר, אבל גם עכשיו שאני כותב אני פשוט לא מאמין שזהו, בשולחן שבת אתה לא תשב איתנו, להיות תחת חופתך לא נזכה.
      יפתח, נתגעגע אלייך מאד, זה קשה לחשוב על זה, זו גזרה שאין לה תרופה.

      אבא שבשמים בוחר את הטובים, ואנחנו לא שואלים שאלות, אתה הגעת לאחר יסורים קשים של תקופה קצרה לעולם שכולו טוב, לעולם האמת, אתה הולך עם הרבה זכויות, עם הרבה צדקה וחסד, בעודך עלם חמודות, יש לך כח חזק למעלה, תהיה מליץ יושר, בעד אמך שנתנה את כל כולה ויותר למענך, שלא עזבה אותך לרגע כל השבועות האחרונים בעודך שוכב על ערש דווי, וכן בעד משפחתך וכל סובבך, ועל כל עם ישראל, שיאמר לצרותינו די.
      ת.נ.צ.ב.ה.
      מתגעגע גיסך אלון.

    7. 4

      הסתובבתי עם התמונה שלו במשך ימי השבעה כדי להראות לאנשים ומכרים בשכונה שביקשו לדעת על מי מדובר כיון שחלקם לא הכירוהו בשמו הפרטי, ולא נפגשתי באחד שלא הכירו או זוכרו בגלל החיוך ושמחת חיים שהיתה נסוכה על פניו ולרבים מהם אף עזר ותמך במה שהיו צריכים כהרגלו לכל אדם שביקש את עזרתו.
      עדותי האישית ביפתח. רבים מהשכונה זוכרים את יפתח מוכר ערבות וקישוטים בבין הזמנים של חגי תשרי, וכששאלתי אותו למה הוא מוכר ומה יצא לו משקלים בודדים ענה לי "בשקלים הבודדים האלו אני מקיים ישיבת בין הזמנים לבחורי ישיבה וכן לימוד ליל שישי לבחורים ובכל ערבה שתיקנו אתם מחזיקים עוד ועוד בחורים." אדם שהיה איתי באותו מעמד נהנה מהרעיון ומהיושר האמיתי ונתן לו 100 שח להחזקת הבחורים. חיוכו ושמחת חייו יחסר גם לכל מכריו באשדוד ואנו בתקוה כמו שאמרו בהספד שיפתח מסוגל לבוא לקב"ה בעצמו כדי להמליץ טוב בעד כל ישראל ולהחיש את הגאולה בקרוב. אמן.

    8. 3

      יפתח אחי היקר!!!מקודם חזרנו מבית העלמין לאחר השבעה,ואני עדיין לא מעכלת וקשה לדבר עליך בלשון עבר.רק לפני שבוע ביום שני בבוקר זכיתי לראות אותך בפעם האחרונה וביקשת ממני כל הפגישה תחזיקי לי את היד.מי היה מאמין שלאחר י"ד שעות תיקטף מאיתנו?אנחנו מתגעגעים ואוהבים מאד מאד מאד!!!יהי רצון שתהא מליץ טוב בעדינו ,וניזכה לראותך בקרוב בתחיית המתים כשתקום יחד עם שוכני עפר,בגאולה השלימה בקרוב.אמן!!!

    9. 2

      יפתח אחי הצדיק
      כמה שמענו אודותיך במהלך השבעה כולם אומרים את אותו דבר :מאור פנים,חיוך, אהבת התורה והמילה הטובה שלך לכל אחד ואחד
      זכינו בך-אבל השם רצה אותך בישיבה של מעלה
      יפתח אחי -הכי מתגעגעת בעולם
      אחותך הגדולה

      1. שלא תדעו עוד צער=יוסי