- רדיו קול חי - -

"תזקיק האשפה האנושית" • מנכ"ל מד"א תובע את השבועון החרדי

'מגן דוד אדום' והמנכ"ל אלי בין תובעים את השבועון החרדי 'שעה טובה' על סכום של חצי מיליון שקל – בעקבות טענתם לפרסום לשון הרע בשבועון.

בכתב התביעה שהוגש לאחרונה לבית המשפט השלום בת"א – טוענים התובעים אגודת 'מגן דוד אדום' ומנכ"ל הארגון אלי בין כי "הכתבה שזורה לכל ארכה בדברי לשון הרע חמורים ביותר, הפוגעים אנושות בתובעים ובשמם הטוב".

הכתבה עליה נידונה התביעה,  התפרסמה בשבועון 'שעה טובה' לאחר דבריו של מנכ"ל מד"א אלי בין כי במידה שייקרא כונן מד"א לאירוע בו המחבל הוא הפצוע היותר קשה, הרי שעל פי האמנות מחויב המתנדב לטפל קודם בפצוע הקשה יותר – מבלי לדון בשיפוטיות מה תפקידו ומעשיו. בעקבות הדברים שהתקבלו אצל חלק מגורמי הימין בצורה קשה, פורסמה כתבה בעיתון אשר בה לטענת מד"א השתלח כותב המאמר במד"א ובעומד בראשה בצורה בוטה ואשר מהווה לשון הרע.

בכתב התביעה מצוטט כי במאמר נכתב שביסוד ההצהרה עומד "טמטום שמאלני" ורדיפת בצע ורצון לרצות "ארגוני תועבה" כמו גם השתלחות בבין שהוא "תזקיק האשפה האנושית" כך בתביעה.

במהלך כתב התביעה טוענים במד"א, כי הכתבה פגעה בשמם הטוב, ואף מכחישים כי הם מקבלים תרומות מהקרן החדשה לישראל כנטען בכתבה בעיתון.

כתב הגנה מטעם 'שעה טובה' טרם הוגש לבית המשפט.