למה נמנע 'יתד נאמן' לכתוב על חוק הגיוס המתוקן?

    דוד לזר 4 Comment on למה נמנע 'יתד נאמן' לכתוב על חוק הגיוס המתוקן?
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת החרדים ממעטים להתראיין בימים האחרונים בכלי התקשורת זאת למרות הצלחתם בשינוי חוק הגיוס ובהשיגים נוספים שנכנסו לתקציב המדינה.

    החשש הגדול של הח"כים החרדים הוא שקולם בתקשורת עלול לשמש את המסיתים חברי 'יש עתיד' והתקשורת החילונית – לתקוף ולהסית נגד המגזר החרדי.

    את הדברים הבהיר הבוקר (שלישי) הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' שהסביר כי בעקבות כך – אף הוא נמנע מלכתוב בנושאים הללו.

    יתד נאמן

    "תיקון חוק הגיוס התלוי בנפשו של עולם התורה, מסור בידי שלוחי דרבן המקבלים את הנחיות מרן ורבנן שליט"א ועומדים בהתייעצות עם חברי מועצה"ת שליט"א על כל צעד ושעל", כתבו בעיתון והוסיפו כי "בהנחיית מרנן ורבנן שליט"א, נמנעים שלוחי דרבנן מכל עיסוק תקשורתי בנושא, שעלול ח"ו לפגוע ביכולת קיומו של עולם התורה כנגד הקמים עליו. גם "יתד נאמן" כשופרם של גדולי הדור, נוהג כהחיות אלו, ובלבד שכל בני הישיבות ואברכי הכוללים ימשיכו בתלמודם בלא כל הפרעה ובלא כל התניה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אולי תעזבו בשקט את הנושא של יתד והפלס, למה ללבות את אש השנאה?

      מי ממכם הוא עצניק?

    2. 3

      הסיבה האמיתית: הרב שטינמן השיב לשאלות של גפני בענין ההצבעה על התקציב לפני הצבעה שניה ושלישית של הגיוס, והרב השיב: "קודם הגיוס ואח"כ התקציב". גפני יצא ואמר שהרב לא הבין את השאלה (הוא הבין שהשאלה היא אם התקציבים לישיבות ולאולפנות ולפוריות חרדית קודמים לגיוס, ועל כך השיב שהגיוס קודם. אבל לא את זה שאלתי. "טענו חטים והודה לו בשעורים", לשון גפני לחבריו. לכן אין מה לכתוב בעתון. הבנתם?

    3. 2

      לדעתי הסיבה האמיתית היא שאנשי היתד (שהם לא טפשים…) מבינים שהמצב אליו הם נקלעו (ביודעים ובלא יודעים) הוא בושה וחרפה במקרה הטוב. ואני מתכוין לתובנה הכי פשוטה, שהחוק הזה שכביכול החכי"ם החרדים תמכו בו ואף הפעילו את כל הכוח להעביר אותו בכנסת, הוא אותו חוק שהם באים לבטל עם שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, וכפי שהצהירה שרת המשפטים מעל בימת הכנסת שליבת החוק נשארה כפי שהיתה ולא נשתנה מאומה מהחוק הקודם, כך, שמובן מאליו למה נמנע היתד וגרורותיו לעסוק בנושא, כי ברגע שנשפוך קצת אור על החוק ותכולתו יזדעזעו אמות הסיפים מהפשע המחפיר שנעשה לעין השמש בתמיכת ח"כ 'חרדים' בחוק שכל תוכנו הוא לעקור תורה ולומדי תורה מהישיבות הקדושות.

    4. 1

      ממידע מהימן ביותר, הסיבה שביתד לא כותבים על הנשא. כיון שהם יודעים שלא יהיה להם מה לענות בענין זה, כיון שבנושא זה הם פעלו נגד היהדות החרדית.
      ניקח לדוגמא תקציבים שהם פעלו בעד היהדות החרדית, הרי שבזה הם מנפנפים בקול גדול למרות שזה יותר מכעיס את החילוניים