- רדיו קול חי - -

תחבורה למהדרין • מהשבוע הבא: ניתן יהיה לשלם גם בדלת האחורית

אחת הבעיות שהביאו לביקורת נגד מיזם האוטובוסים הציבוריים הפועלים במתכונת 'מהדרין' – היא העדר היכולת לשלם בעלייה לאוטובוס בדלת האחורית. עובדה שעשויה לקבל פתרון ממש בימים הקרובים.

החל מהשבוע הבא (שני) יאפשר משרד התחבורה לבעלי כרטיס 'רב קו' לשלם ולהעביר את כרטיסם במכונת התשלום – סמוך לדלת האחורית – בעקבות כך יהיה ניתן לעלות לאוטובוס מכל הדלתות. ההחלטה באה כחלק מיישום השלב הראשון של התוכנית החדשה של המשרד.

חברות, אגד ודן הצטיידו בתקופה האחרונה במכשירי תיקוף אלקטרוניים והונחו לבצע הדרכות לנהגים ולמבקרים שיפקחו על תשלום דמי הנסיעה של הנוסעים. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, המובילה את יישום הפרויקט, גיבשה תכנית הסברה לציבור שתפורסם במהלך השבועות הראשונים של השירות החדש.

על פי תכניתו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, העלייה מכל דלתות האוטובוס תתאפשר בשלב הראשון, בשמונה קווים מרכזיים של קואופרטיב אגד וחברת דן, בתל אביב וגוש דן ותקיף עשרות אלפי נוסעים ביום.

קווי האוטובוסים הראשונים בהם ייושם הפרויקט הם קווים עתירי נוסעים. מדובר בכ-70 אוטובוסים של אגד הפועלים בקווים 71, 76, 171 ו-271, וכ-120 אוטובוסים של חברת דן (מתוכם כ-75 אוטובוסים מפרקיים), בקווים 18, 51, 82 ו-125.