מכירת "גולן טלקום" נתקלת בהתנגדות חריפה: "בכייה לדורות"

    ישראל פרייא | צילום אסף רביבו 1 Comment on מכירת "גולן טלקום" נתקלת בהתנגדות חריפה: "בכייה לדורות"
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עסקת סלקום-גולן נתקלת בהתנגדות חריפה. אחרי שחברת "גולן טלקום" הודיעה על מכירתה ל"סלקום", בכירים במשק מביעים חשש כי המהלך יפגע בתחרות, ומביעים חשש כי מחירי הסלולר יחזרו להיות גבוהים כבעבר.

    הממונה על התקציבים אמיר לוי הביע התנגדות נחרצת לעסקה: "משרד האוצר יתנגד בתוקף לעסקת המיזוג. מדובר על פניו בפגיעה חמורה בתחרות. גולן טלקום קיבלו זיכיון ותדרים מהמדינה, כדי להיות מפעיל עצמאי ולא כדי למכור לסלקום".

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שכיהן בממשלה הקודמת כשר התקשורת, פנה הבוקר לממונה על ההגבלים העסקיים ולמנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, בדרישה שלא לאשר את רכישת חברת גולן טלקום בידי חברת סלקום. "ברור לכל שאישור המכירה של החברה לאחת מהחברות הקיימות תפגע קשות בתחרות ותגרום מחדש לעליית מחירים בשוק הסלולר, כמי שעשה כל שביכולתו בכדי לשמר את התחרות בשוק, אני מבקש שלא תאשרו את הרכישה".

    הוא המשיך לטעון במכתבו כי "אם גולן טלקום אינה עומדת בתנאי המכרז ובעלי החברה אינם מוכנים להשקיע בה את הסכום הנדרש בכדי לעמוד בדרישות, ההחלטה הראויה תהיה להשית עליה קנסות גדולים במיוחד ולשקול את נטילת רישיונה ומכירתה לחברת סלולר חדשה שתיכנס לשוק במקומה".

    הערב מצטרף שר האוצר משה כחלון למתנגדים. כחלון, האיש שמזוהה יותר מכל עם הרפורמה בסלולר, שלח מכתב בהול לממונה על ההגבלים העסקיים ובו כתב "מתן אישור לרכישה זו יהווה פגיעה חמורה בתחרות בשוק הסלולר ויביא לעליית מחירים. הפגיעה בתחרות בשוק הסלולר תהיה בכייה לדורות".

    "בעת האחרונה ערכו הגורמים המקצועיים במשרדי סקירה נרחבת הבוחנת את ההיבטים הכלכליים של רכישת גולן טלקום על-ידי מפעיל קיים", כתב כחלון. "אני סבור כי הדבר הנכון עבור המשק והצרכנים הינו כי גולן טלקום תישאר בשוק כמפעיל עצמאי שאינו בבעלות של מפעיל קיים. אבקש כי תקיימו פגישות מקצועיות עם אנשי משרד טרם גיבוש עמדתכם".

    "המיזוג של גולן וסלקום הוא טעות חמורה. מחירי השיחות יאמירו לרמה של מאות שקלים לחודש במקום עשרות שקלים שהציבור משלם כיום. אישור המיזוג יחזיר אותנו לימים של חוסר תחרות והצרכנים יהפכו לקורבנות של המהלך".



    1 תגובות

    מיין תגובות