אייכלר: "רק בגלל ההסתה של לפיד – 30 אחוז מהציבור שונא חרדים" • האזינו

    דוד לזר | צילום: מאיר אלפסי No Comments on אייכלר: "רק בגלל ההסתה של לפיד – 30 אחוז מהציבור שונא חרדים" • האזינו
    10:26
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חזרה לפעילות עצימה ברצועה: צה"ל תוקף במחנות המרכז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' התייחס הבוקר (חמישי) ב'מדברים אקטואליה' עם דוד חכם ובצלאל קאהן ב'קול חי' – לגל החדש שמוביל ח"כ יאיר לפיד נגד השינויים בחוק הגיוס, ואמר כי הוא מוטרד מהתקשורת החילונית – יותר ממה שהוא מוטרד מלפיד עצמו.

    "לפיד פחות מטריד אותי, מי שמטריד אותי יותר הם כל השועלים של התקשורת, שברגע שלפיד מגיע הם מתייצבים מיד, ומריצים את המפלגה שלו קדימה. הנה יש את הנושא של גיוס חרדים – דבר שהוא בכלל לא על הפרק, והנה עיתון הבית שלו, שם תמונות ענקיות מסיתות של יהודי חרדי מול חייל צה"ל, גלי צה"ל הפכה לתחנה מסיתה נגד החרדים ונגד שר הביטחון בעצמו".

    אתה מאמין ללפיד שטוען שהוא לא נגד החרדים?, "היה אצלינו בישיבה – משגיח חכם שאמר לתלמיד, 'אני לא רוצה שלא תתכוון, אני רוצה שלא תעשה', כך גם אני אומר ללפיד, אני לא צריך שיגיד אם הוא שונא חרדים או לא, את זה אנחנו רואים כבר בפעולות שלו", לדבריו של אייכלר, "אם 30 אחוז מהציבור שונאים חרדים – זה בגלל יאיר לפיד וההסתה שלו, הוא לא מדבר הוא עושה, בגללו התקשורת מציגה את החרדים כפרזיטים, וש'החרדים חיים על חשבוננו', ולכן הם משמשים ככלי שיסוי למגזר החרדי כולו".

    אייכלר הוסיף כי, "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? מדובר באדם וציבור שהזהות שלהם הם להיות אנטי חרדים. הבעיה שלנו היא כשהוא מחליט לעשות תעמולה מיד התקשורת קמה ומסיתה, והרפורמים מתחילים לממן את ההסתה. ואני שואל, מה זה עושה למוטיבציה של החיילים החילונים, שפתאום הם מרגישים פראיירים – זה לפיד שגורם חוסר מוטיבציה לציבור שלו".

    "אנחנו מספיק עוברים מצבים קשים מאוד, גל פיגועים אכזרי, והנה בין פיגוע לפיגוע זה מה שחסר לתקשורת לעשות ולהסית נגד חרדים?", תקף אייכלר ואמר כי "יש דרך להתריע נגד האנטישמיות, בדרך ההסברה והתעמולה, 'ויקח את החנית'. הם עושים תעמולה אנחנו הסברה".

    ח"כ אייכלר התייחס לאחר מכן לסערת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, ולהחלטת בג"ץ להרוס אותו תוך שבועיים, "השטח שעליו ממוקמים בניני בית המשפט העליון – שייכים גם למוסלמים", לדבריו, "בית המשפט העליון חוטא לתפקידו ולמעמדו כשהוא הופך משופט לשליט, לא יעלה על הדעת שבפעילות צבאית, שהצבא בא להרוס בית בעזה – הם צריכים לבקש רשות מבית המשפט. ברגע שהם נכנסים לדברים האלו, הם שמים את עצמם כגוף פוליטי שאפשר לבקר אותו".

    לסיום הוא נשאל בעניין החוק הנורבגי ומינוי של יעקב אשר לח"כ, "מקווה שהוא מרגיש טוב, אני לא רכלן פולטי ואני לא פרשן אפילו, ואם אני יודע פרטים – אני לא מעוניין לומר אותם ברדיו".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות