מנהל בית החולים החרדי: "עיתון 'גלובס' מסית ופוגע בקודשי ישראל"

    דוד לזר 3 Comment on מנהל בית החולים החרדי: "עיתון 'גלובס' מסית ופוגע בקודשי ישראל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' ד"ר מנחם חיים ברייר – החליט לעשות סוף להתבטאויות הפוגעניות של העיתון 'גלובס' – כנגד קדשי ישראל. היום (רביעי) הוא שיגר מכתב חריף אל בעלי ועורך העיתון – ומחה בפניהם בחריפות.

    להלן תוכן המכתב במלואו: אני מנוי על עיתונכם כסגן מנהל מרכז רפואי ב "מעיני הישועה" ב"ב, קורא אותו ביעף, (כי יהודי מאמין צריך גם ללמוד מידי יום גמרא ועוד) לצורך עבודתי וכן עבור פעילותי בתחום "אתיקה רפואה והלכה". אני ניזון ממנו באינפורמציה מקצועית בתחום הכלכלה, צרכנות, בריאות, טוהר המידות ועוד. רוב הכתבות שאני קורא הינן עניניות.

    לצערי אני נתקל שוב ושוב בצורה תדירה בהתבטאויות פוגעניות אנטי דתיות ואנטי חרדיות של מר מתי גולן בטורו הקבוע בגלובס, אני שואל האם עורך העיתון לא דואג לבקר את הנכתב בו?.

    לעניות דעתי עיתונכם אמור להיות לקוראיו עיתון כלכלי ולא לשמש במה להשמעת אמונות ודעות, זאת היא הבנתי, העיתון מסית ופוגע בקודשי ישראל בציבור הדתי והחרדי באמונתו,במנהגיו בגדולי ישראל ובמנהיגי הציבור ועכשיו כבר משתלח בהקב"ה בבורא עולם.

    גלובס

    ביקורת ענינית מכובדת ומכבדת יכולה להשמע אבל יש גבול ויש לתחום אותה כדי לא לפגוע ולא לזלזל בציבור החרדי והדתי בשמירת המצוות, באמונתינו ובמנהגינו.

    התקפותיו שלוחות הרסן של הנ"ל לעניות דעתי עוברות כל גבול. זה גורם לי הקטן, לכעס, זעם וחלחלה ולהרהורים חוזרים ונשנים היכן אנו נמצאים ולשקול להפסיק את המנוי בעיתון עם הגוון האנטי דתי האנטי חרדי והכפרני הפוגע בציבור גדול בישראל בצורה קשה מאוד.

    לעיתון יש מתחרים כמו דה-מרקר וכלכליסט וגם מדורי הכלכלה בעיתונות החרדית.

    ב- כ' מר חשון תשע"ו -02 לנובמבר 2015 בטורו הקבוע, כתב מתי גולן בהקשר לפגועי המחבלים בעיקר בציבור החרדי-דתי והביע את מסקנתו הכפרנית, שאנו אנשי האמונה צריכים לחשוב מחשבה שניה ולהגיע למסקנה שחס וחלילה הקב"ה לא קיים!! דברים מזעזעים נוראיים שהדעת לא סובלת! האוזניים תצלנה מלשמוע דברי כפירה אלו.

    יהודים לאורך כל הדורות עלו על המוקד, נהרגו נשחטו ונטבחו ע"י שונאי ישראל עם האמונה בבורא אחד, בהקב"ה כשהם זועקים "שמע ישראל" כמו בשואה האיומה.

    האם הלה היה מעיז להתקיף את דת האיסלם או הנצרות ואת ראשיהם ומנהגיהם?

    האם היה מעיז לומר שמוחמד לא היה ולא נברא? האם היה מזלזל בהנהגותיהם? ואם היה מרהיב האם הערבים המוסלמים והנוצרים היו שותקים?

    האם זה אתי ומוסרי להתנהג כפי שמתי גולן עושה כן בשיטתיות ? אני משוכנע שלא!

    הנ"ל מביא להקצנה ולשנאה כלפי הציבור החרדי, ראו כתבתכם מה- 02 לנובמבר בעיתונכם בגלובס עם הכותרת "התקשורת מעצימה את השנאה מול המגזר החרדי" (בעמוד 2)

    מתי גולן כדאי שיזכור שעל שטרות הכסף בארה"ב על מאות מליוני תושביה מצוין:

      IN GOD WE TRUST  באלוקים אנחנו מאמינים.

    לעורך גלובס ולבעליו אני נאלץ להודיעכם שנפשי קצה לקרוא חזור וקרוא התקפות ודברי כפירה בבורא עולם פה בישראל מדינת היהודים ולכן אני שואל אם אני הקטן ועוד קוראים דתיים וחרדים אחרים צריכים לפרנס ולהחזיק עיתון שמפיץ, שנאה לדת מאמיניה ושומריה וכפירה בצורה בוטה.

    התנהלותו וכתבותיו של מתי גולן יכולים לעורר קטרוג בימים קשים אלו.

    אני שוקל, בלי נדר, להפסיק את המינוי בעיתונכם הכלכלי ואולי לעבור לדה-מרקר או כלכליסט אלא אם כן תופסק במידי ההתבטאויות האנטי דת והכפרניות. אני מבקש שתופיע בגלובס בעמוד הראשון במקום בולט (ולא בשוליו) הודעת גינוי והתנצלות בולטת על מתן במה לדעות פוגעניות וכפרניות של הנ"ל בעיתונכם ושאתם לצערי שותפים לזאת בעצם מתן הבמה לנ"ל.

    אני מבקש מאוד התחיבותכם להפסקת ההתקפה השיטתית והפצת השנאה כלפי קודשי ישראל, כלפי הציבור החרדי והדתי  אמונתו וערכיו ובעיקר כלפי אלוקי ישראל. אני שואל את עצמי האם זה אינטרס של העיתון ולא מזיק לתדמיתו בכלל הציבור ולציבור קוראיו בפרט שמרגישים פגועים וממורמרים והיכולים לשקול את המשך דרכם על פגיעה מתמשכת ברגשות הדת.

    האמונה בקל אחד זה הבסיס האמוני לעם ישראל והיא עובדה ללא עוררין, היא אכסיומה שהקב"ה ברא את העולם ומתחזקו ושומר על קיומו של עם ישראל לאורך כל הדורות על אף כל הרדיפות. כמעט כל העם היהודי יודע ש "אין עוד מלבדו", בקשתי אליכם נא אל תתנו יד ובמה לדעות פוגעניות אנטי דתיות ואנטי חרדיות וכפרניות כי בנפשינו הדבר. נתפלל לבורא עולם שיתמו חטאים מן הארץ ולא חוטאים חס וחלילה.

    יש לזכור שאנחנו עם אחד ויש להתחשב ברגשות הציבור על כל גווניו. מצפה לתגובתכם המהירה. בברכה לעיתונות נקיה מקצועית לא פוגענית ושאיננה מפיצה שנאה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ד"ר ברייר הנכבד, אם היו מגדפים את אביך בעיתון, היית מבטל את המנוי, ולא רק מוחה

    2. 2

      אין צורך לתת במה לדברי התועבה של עיתון גלובס. חבל שיהודים קוראים דברי כפירה באדיבות שירותכם הנאמן….