- רדיו קול חי - -

'המודיע' נגד 'תרבות האוכל' • האם מוסדות החינוך בבני ברק יחרימו את הרשת הפופולרית?

אחרי שנים בהם לא היה ניתן למצוא כמעט בית קפה אחד בכל רחבי עיר התורה והחסידות, מוצפת בני בימים אלו בבתי קפה, ההולכים ונפתחים בכל פינת רחוב אפשרית. מסתבר שיש מי שרואה בחנויות מזון מוזל "פריצת גדר" והידרדרות רוחנית-מוסרית.

"רבני ואישי ציבור מתריעים: יש למנוע 'הכנסת תרבות האוכל' ברחובות לבני ברק", כך מודיעה הכותרת בעיתון המודיע המצטט – כמה מפתיע – רבנים ואנשי חינוך אנונימיים המתריעים מפני נורמות חדשות שיפרצו גדרות למניעת אכילה בשוק, על כל הנלווה והנגזר אליה.

"באחרונה כפועל יוצא של תחרות מחירים – המבורכת כשלעצמה עבור הצרכנים – קמו יוזמות שונות של מכירת מוצרי מאכל ושתיה חמה במחירים מוזלים, מה שגורר אליו ציבור גדול, וכפועל יוצא נרשמו תופעות של אכילה בשוק ושל התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות בלשון המעטה", כך נכתב.

"הרבנים ואישי החינוך המתריעים בעניין מציינים את העובדה שבבני ברק לא חסרים חנויות ודוכנים לממכר מאכלים ושתייה קלה אבל בהוראת רבני העיר מזה דורות, הקפידו אלו על צנעת המקום, על עדינותו ועל אי הפיכתו למוקד בילוי או מוקד אכילה ברחוב".

העיתון מתאר את העצב שעטף את הרבנים ואישי החינוך נוכח "שתילת נקודות ממכר מאכל ושתייה בכל פינה בעיר ההופכות את העיר המעודנת ומלאת התורה ויראת ה', הצניעות והאצילות, לשוק אחד גדול", אישי החינוך מביעים הבנה מסוימת לקיומם של החנויות בערים אחרות אך מדגישים כי אינם מתאימים לאופיה של העיר. הם גם פונים נרגשות למוסדות החינוך בקריאה לאסור על תלמידיהם את הקנייה בחנויות אלו.

תושבים אחדים ציינו כי בעוד רבים תוהים עד כמה ההיתכנות הכלכלית של עסק המוכר את כל מוצריו בחמשה שקלים, ומרכלים על ריווחיהם, מפעים לראות את זכות מחשבתם של אנשי החינוך החרדים לאופיה ולצביונה של עיר התורה.

4abd78308260f9ad87d4ff2d3f0c878d [1]