- רדיו קול חי - -

אזהרה: וירוס מסוכן בעגבניות הנמכרות ברשתות המזון החרדיות

ברשתות המזון החרדיות נמכרו עגבניות הנגועות בווירוסים, כך עולה ממכתב ששלחו חקלאים לשר החקלאות אורי אריאל.

במכתב ששלחו עורכי דין מטעם 'חקלאי רמת הנגב' לשר הם טוענים, כי העגבניות המיובאות מירדן נגועות ווירוסים, אינן ראויות למאכל ומסכנות את כל ענף גידול העגבניות בישראל.

במכתב התראה לשר החקלאות ולשירותים הגנת הצומח, הם דורשים לעצור מידית את היבוא שאם לא כן ינקטו בהליכים משפטיים כנגד המדינה.

החקלאים טוענים כי המדינה התירה ביודעין כניסתם ארצה של תוצרת עגבניות נגועה בווירוס TOMV/TMV – המחולל נזקים רבים בכל רחבי הארץ.

תוצרת נגועה זו כבר נמכרת כיום בשווקים בארץ, וייבוא  זה גורם לטענת החקלאים – לנזק בלתי הפיך בשל התפשטותו המהירה של הווירוס אשר עלולה בהסתברות גבוהה מאוד – להגיע למשקי חקלאי רמת הנגב.

יתר על כן, התוצרת הנגועה המיובאת הנ"ל נושאת ווירוס TOMV/TMV שונה מהתבדיד של ווירוס ה-TOMV/TMV הקיים בארץ, בעל יכולת נגיעות רבה ולכן גם הוא עלול בהסתברות גבוהה מאוד להגיע למשקי החקלאים, כמו"כ, ווירוס זה עלול להתחבר לווירוס ה-TOMV/TMV הקיים בארץ ואף ליצור ווירוס שלישי נוסף שייתכן ויהיה חזק מקודמיו ויגרום לפגיעה בלתי הפיכה ביבול העגבניות ו/או עגבניות השרי המהווים את עיקר פרנסתם של החקלאים במושבי רמת הנגב.

לדברי יענקלה מוסקוביץ, רכז הועדה החקלאית רמת הנגב "לאור מה שראינו בשווקים שלחנו עגבניות לבדיקות במכון פרטי כי קיים חשש כי הן גם מזוהמות ".

לאתר 'קול חי' נודע כי עגבניות אלו נמכרו גם ברשתות מזון חרדיות גדולות, ובכך לכאורה נגרם סיכון בריאותי לרבים.