מטוס רוסי התרסק בסיני ו-224 נוסעיו נספו • דאעש לקח אחריות

    שלמה ריזל No Comments on מטוס רוסי התרסק בסיני ו-224 נוסעיו נספו • דאעש לקח אחריות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוסיה באבל: 224 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס "מטרוג'ט" – האיירבאס A321 במרכז חצי האי סיני, שהמריא משארם א-שייח' בדרכו לסנט פטרסבורג שברוסיה, בין ההרוגים גם חמישה ילדים.

    שלוחת דאעש בסיני פרסמה אחר הצהריים (שבת) הודעה שבה היא נוטלת אחריות להתרסקות המטוס: "לוחמי המדינה האיסלאמית הצליחו הבוקר להפיל מטוס נוסעים רוסי מסוג A321 שהמריא משארם א-שייח בדרכו לרוסיה", נאמר בהודעת המדינה האיסלאמית, כמו"כ, נאמר כי בהודעה כי "תדעו לכם רוסים, ואלה שנמצאים אתכם בברית, שאין לכם ביטחון באדמות המוסלמים ולא במרחב האווירי שלהם. הרצח היומיומי של עשרות בסוריה באמצעות ההפצצות של המטוסים שלכם יביא עליכם אסונות. כמו שאתם הורגים, ככה אתם תיהרגו בעזרת אללה",

    גורם המזוהה עם דאעש טען כי "הפעולה הזו היא תגובה להתקפות של מטוסי חיל האוויר הרוסי שגרמו למותם של מאות מוסלמים בשטח סוריה, רבים מהם נשים וילדים".

    מנגד, ברוסיה טוענים, כי טענת דאעש אינה נכונה וכי המטוס התרסק בשל כשל טכני. באתר החדשות הרוסי "לנטה.רו" דווח כי הצוות של המטוס התלונן כבר לפני יותר משבוע כמה פעמים על בעיות במנוע של המטוס ודבר לא נעשה.

    נכתב בהודעה בסוכנות הידיעות שפורסם אל-אעמאק. בחודש יולי טענה שלוחת דאעש כי פגעה בשני מסוקי אפאצ'י של צבא מצרים. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראו לכאורה שברי המסוקים וירי נ"מ.

    ממשלת מצרים מסרה כי "המטוס המריא בשעה 05:58 שעון קהיר משדה התעופה בשארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג. בשעה 06:20 המטוס נעלם ממסכי המכ"ם. מטוס של צבא מצרים קלט את שברי המטוס בקרבת הכפר אל-חסנה באזור הררי".

    מחברת איירבוס נמסר כי "איירבוס מצטערת להודיע שמטוס A321-200 שהופעל על ידי חברת מטרו-ג'ט (בעבר קוגלימביה) היה מעורב בתאונה מעל חצי האי סיני. כלי הטיס המריא לפי המתוכנן משארח א-שייח לסנט פטרסבורג. המטוס שהיה מעורב בתאונה צבר 56,000 שעות טיסה בכמעט 21 אלף טיסות".



    0 תגובות