יחימוביץ: "דרעי וכחלון מעלו באמון הבוחרים שלהם" • האזינו

    דוד לזר | צילום: אלי קובין No Comments on יחימוביץ: "דרעי וכחלון מעלו באמון הבוחרים שלהם" • האזינו
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת שלי יחימוביץ התייחסה הבוקר (שני) למשבר מתווה הגז ולהודעה הדרמטית של שר הכלכלה אריה דרעי – לעזוב את משרד הכלכלה בעקבותיו, אבל קודם כל היא התייחסה לממשלה הצרה שעדיין נראית כיציבה, "זה לא מצחיק אלא קצת מעציב, זה לא נורמלי שממשלה מושלת עם 61 חברי כנסת".

    יחימוביץ העריכה כי התקציב יעבור, "התקציב יעבור, למרות ש-61 המרכיבים של הקואליציה מסוכסכים אחד עם השני, עדיין יצליחו ללכד אותם, וזאת מהסיבה הפשוטה כי כל אחד מהם יודע שאם הממשלה תתפרק – אז גם הם עלולים למצוא את עצמם מחוץ לממשלה ולכנסת", לדבריה, "למרות זאת, בסוף יש תהליך שמתרחש אחרי שנה – שנתיים, יש כוחות שמנצחים את זה, ואז מספיק בן אדם אחד שיצביע נגד והממשלה מתפרקת".

    כמו"כ, אמרה יחימוביץ כי "בסוגיית הגז יש כאן התנהלות פוליטית שאני לא מצליחה להבין, אני מצפה מפוליטיקאי כמו דרעי לממש את הדברים שהוא מאמין בהם ולהשתמש בכוח שלו, אני לא מבינה איך כחלון ודרעי שנאבקו בכדי לקבל כמות נאה של מנדטים, ויש להם את שני התיקים הכי כלכליים, איך כעת כשהם מגיעים לרגע הכי קריטי – הם זורקים את זה כמו תפוח אדמה לועט ומשליכים את זה. שניהם מועלים באמון שבחר בהם".

    לדבריה, "מנתניהו שמוביל את העניין הזה – שעושה הכל להעביר כמה שיותר לבעלי ההון – ממנו אין לי ציפיות, אבל מכחלון ומדרעי ציפיתי, יש לנו הרבה דברים שאנחנו מסכימים".

    על מתווה הגז עצמו היא אמרה כי "כל כולו מתנה משומנת לחברות מאוד עשירות על חשבון הציבור הישראלי, וזו אחת הסיבות שדרעי וכחלון לא רוצים לחתום עליו, כי הם יודעים שזה רע. זו מעילה באמון הבוחרים שלו, כך אני משוכנעת".

    לסיום התייחסה יחימוביץ לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, ואמר כי "אמש מישהו השמיע לי את ההקלטה שבה נשמע איך הרב עובדיה מקבל את הבשורה הקשה, ומה שהיה מעניין בעיקר – זו זעקת השבר שבקעה מהקהל שלו. והיא נשמעה בכל מקום, היא תלווה אותנו תמיד", אמרה יחימוביץ.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות