- רדיו קול חי - -

תלונה ליועץ המשפטי: "הסתה פרועה ב'קול ישראל' נגד רבנים"

בעקבות דברים של הפרשן המשפטי של 'קול ישראל' משה נגבי – עלולים להיפגע רבנים, כך לפחות מאמין איש הימין עו"ד אביעד ויסולי שהגיש תלונה נגד נגבי בגין דברים ששודרו ברשת ב' של קול ישראל.

בתוכנית "דין ודברים" ברשת ב' אמר נגבי, כי "אלמלא הסתה פרועה שהתנהלה נגד יצחק רבין ובמיוחד הסתה דתית של כוהני דת, בנושא הספציפי הזה אלה רבנים, קרוב לוודאי שהרצח הספציפי הזה לא היה מתבצע".

על יגאל עמיר אמר כי, "בוודאי שאדם כזה שמאמין בעשרת הדיברות ובדיבר לא תרצח, לא היה יכול לבצע רצח, אם אין מישהו שנתפס בעיניו כאוטוריטה דתית שבא ואומר לו תשמע, במקרה הזה הוא לא רצח, במקרה הזה אם תהרוג את אותו אדם מאחר שחל עליו דין רודף ודין מוסר, זה איננו רצח שעשרת הדיברות אוסרות עליו".

ונגבי לא הסתפק בכך והתייחס להווה ואמר "לצערי הרב הלקח לא נלמד ואנחנו עומדים, גם היום, במצב שרשויות החוק מפגינות, חוסר אונים מוחלט בהתמודדות בדיוק עם אותה הסתה מסוכנת ביותר, הסתה דתית של כוהני דת ומבחינה זו אני גוזר, כמובן, גזירה שווה, בין אם ההסתה באה מצד רבנים או מצד שייח'ים קנאים מוסלמים. אוזלת היד היא בשני המקרים".

בעקבות הדברים התלונן כאמור עו"ד אביעד ויסולי וכתב ליועץ המשפטי לממשלה "מדובר בהסתה פרועה נגד רבנים, ששודרה למאות אלפי מאזינים ברדיו הממלכתי. נגבי מאשים את "הרבנים" באורח קיבוצי כשותפים ברצח רבין, ומשווה אותם למטיפים מוסלמים קנאים הקוראים בגלוי לרצח יהודים".

"האשמתם של "רבנים" באורח גורף, מבלי לנקוב בשמותיהם, כשותפים ברצח רבין המהלכים חופשי, מבלי שמערכת אכיפת החוק "מטפלת בם" עלולה חלילה לגרום לאדם לנסות לפגוע בהם באלימות, עד כדי רצח", הוסיף.